تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای ممرآباد شهرستان کاشمر
تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای ممرآباد شهرستان کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: شش مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری یافته روستای ممرآباد و دو مورد در نقاط مختلف دیگر شهرستان کاشمر تخریب شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از تخریب هشت مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: سالیانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی کشور به دلایل گوناگون تغییر کاربری یافته و به مصارف غیر کشاورزی تبدیل می‌گردد. خروج این‌گونه اراضی از مسیر تولید لطمات جبران‌ناپذیری به بدنه کشاورزی وارد می‌کند و امنیت غذایی که اولویت اول هر کشور است را تهدید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر عنوان کرد: به همین منظور و آگاهی قانون‌گذاران و با درک صحیح از اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه پایدار، قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها را به تصویب رساندند تا ضمن ضابطه‌مند نمودن تغییر کاربری‌ها مجازاتی را نیز برای برخورد با متخلفین پیش‌بینی کرده باشند.

وی بیان کرد: در همین راستای و به‌منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و تداوم بهره‌وری کشاورزی و با اجرای قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، هشت مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل ۶۰۰ متر دیوارکشی و ۵۰ متر پی کنی تخریب و مساحتی حدود ۱۹۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته شهرستان کاشمر آزادسازی و به حالت اولیه بازگردانده شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از کلیه تولیدکننده‌های عرصه تأمین امنیت غذایی کشور خواست قبل از هرگونه اقدام جهت ساخت‌وساز و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه ازجمله سازمان نظام‌مهندسی و منابع طبیعی که مسئول صدور این‌گونه مجوزها می‌باشند اقدام نمایند تا از خسارت‌های احتمالی پیشگیری به عمل آید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 43