تایید صلاحیت ۱۰۲۶ نفر از خراسان رضوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی/دریافت بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تعرفه اخذ رای
تایید صلاحیت ۱۰۲۶ نفر از خراسان رضوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی/دریافت بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تعرفه اخذ رای

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: صلاحیت ۱۰۲۶ نفر از استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شد.

به گزارش اختر شرق؛ امیر فریدنیا جمعه ۲۰ بهمن‌ماه اظهار کرد: از ۱۷۴۴ نفری که در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند، ۱۰۲۶ نفر در مرحله شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند که بر این اساس تقریبا ۵۹ درصد از داوطلبان استان مورد تأیید صلاحیت قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به آمار به تفکیک داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ادامه داد: تاکنون به تفکیک از تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ۳۷ نفر، تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد ۳۰ نفر، چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار ۴۹ نفر، خواف و رشتخوار ۴۵ نفر، درگز ۲۶ نفر، سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب، داورزن و ششتمد ۷۶ نفر، فریمان، سرخس، بخش‌های احمد آباد و رضویه ۴۷ نفر، قوچان و فاروج ۳۳ نفر، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ ۴۶ نفر، گناباد و بجستان ۳۹ نفر، مشهد و کلات ۵۳۳ نفر، نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه هم ۶۵؛ تایید صلاحیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون چیزی که در سامانه ثبت شده است حدود ۴۸ نفر هم انصراف داشته‌ایم.

همچنین باید گفت از ۱۸ نفری که در هیات مرکزی نظارت تایید صلاحیت شده بودند، در این مرحله توسط شورای نگهبان‌عدم احراز یاعدم تایید شدند و مهلت سه روزه دارند که برابر اطلاعیه شورای نگهبان در سامانه مربوطه اعتراض خود را ثبت کنند تا رسیدگی صورت گیرد.

فریدنیا خاطرنشان کرد: امکان تغییر حوزه هم توسط داوطلبان تایید صلاحیت شده از امروز تا ۲۵ بهمن‌ماه در سامانه داوطلب وجود دارد که بر این اساس داوطلبان می‌توانند فرایند تغییر حوزه را در سامانه ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص تعرفه‌های اخذ رای بیان کرد: امروز تعرفه‌های اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری به همراه اقلام انتخاباتی را دریافت کردیم که هم‌اکنون در مخزن استانداری نگهداری می‌شوند.

باید گفت؛ بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه تعرفه اخذ رای برای استان دریافت شده که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری این تعرفه‌ها ادغام شده‌اند.

وی تاکید کرد: هر برگه تعرفه شامل سه بخش است؛ یک بخش مربوط به اطلاعات رای دهنده و دو بخش بعدی هم مربوط به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که با رنگ‌های مجزا جدا شده‌اند. این تعرفه‌ها تا اول اسفندماه بین حوزه‌های انتخابیه برابر آمار واجدین شرایط توزیع خواهد شد.

البته حدودا ۱۰ درصد مازاد پیش بینی شده است که در اختیار حوزه‌های فوق قرار خواهد گرفت.

فریدنیا با اشاره به نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ۱۰ نفر تاکنون تایید صلاحیت شده هستند که از این تعداد ۲ نفر تغییر حوزه انتخابیه داده‌اند و در استان خراسان رضوی تاکنون ۸ نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده مانده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی یادآور شد: زمان انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی حداکثر ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری است.

همچنین باید گفت؛ بحث تغییر حوزه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه می‌باشد و تبلیغات خبرگان رهبری هم ۲۵ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1