تابلوهای حفاظتی، ترویجی در حراست از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سبزوار پررنگ‌تر می‌شود
تابلوهای حفاظتی، ترویجی در حراست از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سبزوار پررنگ‌تر می‌شود

نقش و کارکرد تابلوهای حفاظتی، ترویجی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سبزوار پررنگ‌تر می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ عباسعلی کیانی فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار بیان کرد: با توجه به مساحت ۷۲۰۰۰۰ هکتاری شهرستان سبزوار  که ۶۰۰۰۰۰ هکتار آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد استفاده بهینه از ابزارهای مختلف اطلاع‌رسانی و هشداردهنده برای جامعه مخاطب به‌ویژه سود جویان از اراضی ملی امری اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

وی افزود: نصب تابلو بتنی در حاشیه جاده قزافچنگ واقع در مسیر اراضی ملی باهدف ارتقاء آموزش عمومی به‌ویژه در امر ممنوعیت خرید و فروش، ساخت‌وساز غیرمجاز، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌تواند گامی در راستای فرهنگ‌سازی و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی ارزیابی نمود.

کیانی فرد تصریح کرد: برای سطح گسترده اراضی ملی شهرستان به حداقل ۳۰ تابلو (سیمانی) از این نوع نیاز هست که بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بردارد لذا چون عرصه‌های وسیع و نیروهای انسانی محافظ اراضی ملی اندک است استفاده از این ابزار کمک شایانی به حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی خواهد کرد.

وی با تأکید بر رسیدگی عاجل به اعتراضات مرتبط با ملی شدن اراضی، اظهار کرد: این اعتراضات در اسرع وقت در کارگروه رفع تداخلات رسیدگی می‌شود. وی از متقاضیان واگذاری اراضی ملی خواست تا برای این امر به امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10