بیمارستان رضوی مشهد، دومین بیمارستان برتر‌ کشور شد
بیمارستان رضوی مشهد، دومین بیمارستان برتر‌ کشور شد

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی در رتبه دوم برترین بیمارستان‌های کشور قرار گرفت و درجه عالی را کسب کرد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محسن محور با اشاره به اینکه بیمارستان فوق تخصصی رضوی در ارزیابی صورت گرفته توسط مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، در رقابت با بیش از هزار و ۶۰ بیمارستان کشور، موفق به کسب نشان درجه عالی شده است، افزود: بر این اساس هشت بیمارستان کشور موفق به کسب این رتبه شدند که بیمارستان فوق تخصصی رضوی جایگاه دوم را بین این هشت بیمارستان‌ کسب کرده که این افتخار با عنایت حضرت رضا (ع) و تلاش خادمان حوزه سلامت و درمان حاصل‌شده است.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی تصریح کرد: این رتبه طبق ارزیابی‌های محسوس و نامحسوس بازرسان وزارت بهداشت و بر اساس ۱۹ شاخص ازجمله رهبری و مدیریت کیفیت، مدیریت منابع انسانی و فناوری، مدیریت سلامت، مدیریت تجهیزات پزشکی، مراقبت‌های جراحی و بیهوشی، مدیریت دارویی، مدیریت تصویربرداری، کیفیت خدمات آزمایشگاه و تأمین تسهیلات ویژه گیرندگان خدمت محقق شده است.

وی بابیان اینکه این بیمارستان به لحاظ تجهیزات پزشکی مجهزترین بیمارستان در سطح کشور است که درزمینهٔ ارائه خدمات سلامت و درمان به بیماران در رقابت با بیمارستان‌های غیر از مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، مقام نخست را کرده است، خاطرنشان کرد: در موضوع مقابله با کرونا نیز بیمارستان رضوی از ابتدای شیوع این ویروس خدمات گسترده‌ای به زائران و مجاوران ارائه‌شده است.

محور با اشاره به اینکه تولیت معزز آستان قدس رضوی با صدور دستور هشت ماده‌ای، بیمارستان فوق تخصصی رضوی را مأمور کمک به بیمارستان‌های درگیر کرونا در مشهد کرد که در این راستا تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی و دارویی موردنیاز این بیمارستان‌ها به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال خریداری و به آن‌ها اهداء شد، خاطرنشان کرد: بخش ویژه بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت در این بیمارستان ایجاد و دو هزار و ۱۰۰ بیمار در آن پذیرش و خدمات موردنیاز را دریافت کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، با توجه به کمبود شدید سرم در کشور برای استفاده بیماران کرونایی، شرکت‌های داروسازی ثامن و شیراز سرم با افزایش ظرفیت تولید خود، بخشی از نیاز به سرم در بیمارستان‌های درگیر کرونا را تأمین کردند.

مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات با تأکید بر اینکه خدمات درمانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی صرفاً برای افراد دارای تمکن مالی نیست، ابراز کرد: در سال گذشته برای درمان بیماران کم‌بضاعت و محروم بیش از ۶۰ میلیارد ریال از سوی بیمارستان اختصاص‌یافته است و این حمایت مالی از بیماران کم برخوردار همچنان ادامه دارد.

وی از توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی رضوی ازجمله اتاق‌های عمل، بخش‌های دیالیز، زایمان، آزمایشگاه و اتاق جراحی اطفال خبر داد و گفت: تجهیز ۱۱ اتاق عمل به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، افزایش هشت تخت ویژه بیماران دیالیزی، راه‌اندازی بخش ویژه زایمان طبیعی، راه‌اندازی اتاق جراحی اطفال، ساخت هفت رادیو دارو، دریافت مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای پزشکی از وزارت بهداشت باهدف تربیت پزشکان فوق تخصصی نیز برخی دیگر از فعالیت‌های این بیمارستان بوده است.

محور همچنین با اشاره به خرید یک دستگاه «پرسیژن» به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیان کرد: کاربرد این دستگاه که پنج نمونه مشابه در کشور دارد کشف و نقشه‌برداری از بیمارهای ضربان قلب است و به متخصصان در شناسایی بیماری و رفع آن کمک می‌کند.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: در حوزه رادیوتراپی نیز دستگاه «بلاک پراتی» و در حوزه درمان قلب دستگاه «آنژیوگرافی قلب» را به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال خریداری کرده‌ایم که به‌محض صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت ارائه خدمات به بیماران را آغاز می‌کنیم.

لازم به ذکر است در مراسمی از لوح درجه عالی بیمارستان فوق تخصصی رضوی رونمایی شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3