بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت تگرگ به باغات پسته شهرستان جوین وارد شد
بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت تگرگ به باغات پسته شهرستان جوین وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از وارد شدن بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت در اثر بارش تگرگ به باغات پسته این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از باغات خسارت‌دیده با اشاره به اینکه پنج هزار و ۳۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به باغات پسته اختصاص‌یافته است، گفت: از این میزان سطح زیر کشت نیز سه هزار و ۳۵۰ هکتار نیز پسته بارور و الباقی نیز غیر بارور می‌باشد

وی بابیان اینکه از هر هکتار باغات پسته نیز حدود یک‌تن پسته برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای کارشناسان نیز تا امروز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به باغات پسته این شهرستان واردشده است.

 قارزی بیان کرد: پسته ایران با توجه به کیفیت بالا و انواع مختلف آن، موردتوجه بسیاری از کشورهای جهان است که باید بافکر اقتصادی و توجه به فرآوری، از این محصول راهبردی به نحو مطلوب استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه پسته در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت ازجمله مواد خوراکی لوکس در سبد خانوارها شناخته‌شده، گفت: بدون شک بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان حامی کشاورزان در شرایط خسارت می‌تواند کمک شایانی به کشاورزان دهد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 7