بیش از ۶۱ هزار واکسن آنفلوانزا در سطح شهر مشهد توزیع شده است
بیش از ۶۱ هزار واکسن آنفلوانزا در سطح شهر مشهد توزیع شده است

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیش از ۶۱ هزار دز واکسن آنفلوانزا ، در سطح داروخانه های شهر مشهد در دسترس افراد قرار گرفته است .

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی روح بخش گفت؛ برای تزریق واکسن آنفلوانزا نیاز به مشورت با پزشک معالج وجود دارد، خاطر نشان کرد: برخی از افراد که به دلیل بیماریهای زمینه‌ای و یا نارسایی قلبی عروقی از سیستم ایمنی ضعیفتری برخوردار هستند که با مشورت پزشک بهتر است از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزای اینفلوواک، گریپ تترا و فلوگارد در داروخانه‌های سطح شهر موجود دارد، افزود: از واکسن هلندی اینفلوواک تترا ۴۸ هزار دز، واکسن فرانسوی گریپ تترا ۱۰ هزار دز و واکسن فلوگارد ایرانی ۳ هزار و ۸۰۰ دز در داروخانه‌های سطح شهر توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ واکسن آنفلوانزا در سطح شهر وجود ندارد، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا فقط باید با تأیید و نظر پزشک معالج استفاده شود و عموم مردم نیاز به دریافت این واکسن ندارند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: واکسن گریپ تترا به ارزش ریالی ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان، واکسن اینفلوواک تترا به ارزش ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فلوگارد به ۲۶۳ هزار تومان موجود است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41