بهره‌برداری از یک طرح دامداری در شهرستان نیشابور
بهره‌برداری از یک طرح دامداری در شهرستان نیشابور

طرح پرورش گوسفند داشتی ۵۰۰ راسی در روستای شمس آباد بخش مرکزی شهرستان نیشابور به بهره برداری رسید.

به گزارش اخترشرق وبه نقل از صداوسیمای مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: این طرح با هدف تولید گوشت قرمز، تولیدبهره برداری از یک طرح دامداری در شهرستان نیشابور دام اصلاح نژادی، افزایش بهره وری، افزایش تولیدات دامی و افزایش بره دهی به ازای هر میش است.

محمدعلی فرهمند راد افزود: این واحد دامداری در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع در اراضی شمس آباد دهستان ریوند بخش مرکزی با متراژ یک هزار و ۲۴۴ مترمربع مسقف و یکهزار و ۳۲۵ مترمربع غیرمسقف ساخته شد و در حال حاضر با نصف ظرفیت در حدود ۲۴۰ راس گوسفند افشاری ژن دار و اشتغال ۳ نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر بطور غیرمستقیم فعال است.

وی گفت: تمام سرمایه گذاری انجام شده به صورت خصوصی و بدون تسهیلات بانکی با اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه در حال حاضر نیمی از ظرفیت واحد فعال است.

لازم به ذکراست: با توجه به برنامه‌ریزی واحد پرورش گوسفند ژن دار و با توجه به اینکه ظرفیت اسمی طرح پرورش ۵۰۰ رأس گوسفند داشتی است سالانه توانایی تولید حدود ۹ تُن گوشت قرمز و ۱۵۰رأس بره ماده زایی اصلاح نژادی قابل‌عرضه برای سایر واحد‌های پرورش گوسفند در این واحد وجود دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10