بستری ۵۰ بیمار کرونایی غرب خراسان در سبزوار
بستری ۵۰ بیمار کرونایی غرب خراسان در سبزوار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، در حفظ ایمنی افراد مؤثر بوده و افرادی که دُز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. با توجه به خطر افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر، توصیه می‌شود مردم در اسرع وقت جهت دریافت نوبت واکسن یادآور خود، اقدام نمایند.

به گزارش اختر شرق؛ محمد سالاری زارع در این باره عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا، در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان آموزشی درمانی واسعی سبزوار، بستری هستند. سرعت انتقال کرونا، در سویه‌های جدید بالاست و عادی انگاری شهروندان، می‌تواند شرایط بدی‌تری را فراهم کند.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستانهای جوین، جغتای و ششتمد در وضعیت زرد و شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در وضعیت نارنجی هستند. نگران مشارکت پایین مردم غرب خراسان در تزریق دُز واکسن یادآور هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تنها ۹ درصد از جمعیت واحد شرایط در غرب خراسان، نسبت به تزریق دز واکسن یادآور اقدام نموده‌اند که با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان طی هفته‌های اخیر و نزولی شدن سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند مشکل آفرین باشد.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 4