بزرگ‌ترین معضل شهری گناباد در سفر استاندار خراسان رضوی حل شد/ طرح تفصیلی گناباد اعتبار گرفت
بزرگ‌ترین معضل شهری گناباد در سفر استاندار خراسان رضوی حل شد/ طرح تفصیلی گناباد اعتبار گرفت

طرح تفصیلی شهر گناباد در سال ۱۳۹۵ به پایان رسیده و بعد از گذشت پنج سال از اتمام آن طرح جدید تهیه نشده که این موضوع مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است و در سفر استاندار خراسان رضوی پس از چند سال اعتبار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ طرح تفصیلی در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزئی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است. در طرح تفصیلی، خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل‌اجرا تعیین می‌شود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌کم و برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

طرح تفصیلی شهر گناباد در سال ۱۳۹۵ به پایان رسیده و بعد از گذشت پنج سال از اتمام آن طرح جدید تهیه نشده است که این موضوع مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است.

حمید زارع‌حسینی شهردار گناباد اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر گناباد پنج سال قبل به اتمام رسیده و در این مدت به دلیل نبود طرح جدید نمی‌توانستیم یکسری اقدامات را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولین شهرستان و شهرداری انجام‌شده و در سفر استاندار به شهرستان گناباد، موضوع بازنگری طرح تفصیلی شهر گناباد مطرح و یکی از مصوبات سفر شد.

شهردار گناباد عنوان کرد: یکی از مصوبات سفر شروع مطالعات طرح تفصیلی شهر گناباد بود که روند اجرایی آن شروع‌شده است.

زارع‌حسینی گفت: مطالعه بازنگری طرح تفصیلی توسط مسکن و شهرسازی انجام می‌شود که برای انجام‌ آن در سفر استاندار ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده و تفاهم‌نامه نیز به امضا رسید و ۱۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص‌یافته است.

شهردار گناباد درباره پارک بانوان این شهر که از مطالبات آن‌ها است اظهار داشت: دیوارکشی اطراف پارک قسمتی انجام‌شده و سمت خیابان نیز به‌زودی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۸۰۰ میلیون تومان نیز در سفر استاندار برای احداث این پارک تخصیص‌یافته که تفاهم‌نامه آن امضا و اقدامات اجرایی آن سرعت می‌گیرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 3