برگزاری همایش مداحان و شاعران آیینی در نیشابور
برگزاری همایش مداحان و شاعران آیینی در نیشابور

کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی نیشابور از برگزاری همایش مداحان و شاعران آیینی در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام در این شهرستان خبر داد

به گزارش اختر شرق؛ حسن درودی کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با اعلام این خبر گفت: همایش مداحان و شاعران آیینی شهرستان در محل هیئت امام حسن مجتبی علیه‌السلام این شهر برگزار شد.

سرهنگ نیک یاد فرماندهی بسیج سپاه شهرستان نیشابور در جمع مداحان گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام مظهر نبرد حق علیه باطل بود، قیام الهی بود که هر چه زمان می‌گذرد، تبلوری بیشتری پیداکرده و آموزه‌های آن روشن‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام یکی از اهداف قیام خود را اقامه نماز و حفظ ارزش‌های راستین دین اسلام بیان می‌کند. زیرا بعد از پیامبر و دوران رهبری ایشان بر جامعه اسلامی، به علت مسائل و مشکلات پیش رو بدعت‌های جدیدی در دین و سنت پیامبر اکرم به وجود آمده بود. بدعت‌های جدید خود موجب انحراف در جامعه اسلامی‌شده بود. ازاین‌رو جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود دچار انحراف شده و نیاز به اصلاحات اساسی داشت.

در ادامه این همایش حاج احمد واعظی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور با اشاره به اینکه مداحان با برگزاری مراسم و مناسبت‌های دینی پیام اهل‌بیت علیه‌السلام را به گوش جهانیان می‌رسانند، گفت: این تریبون تبلیغی که در اختیار شما به برکت اهل‌بیت علیه‌السلام قرارگرفته باید به نحو مطلوب استفاده کنند و پیام‌رسان اهل‌بیت علیه‌السلام است و از هرگونه مسائلی که به دین و انقلاب ضربه وارد می‌کند پرهیز کنند.

image_printچاپ مطلب

Views: 72