برگزاری نشست خبری رئیس و سخنگو شورای شهر سبزوار
برگزاری نشست خبری رئیس و سخنگو شورای شهر سبزوار

نشست خبری رئیس شورای شهر سبزوار به‌منظور پاسخ به سؤالات خبرنگاران و ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ امین‌الله مظلوم در این نشست با اشاره به اینکه اولین طرح شورای ششم در آغاز به کار خود شفافیت بوده است، گفت: طبق این طرح تلاش کردیم که تمامی جلسات، هزینه‌ها، آرا و حتی حضوروغیاب اعضا را به‌طور شفاف به مردم اعلام کنیم و در معرض دید آنان قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه شیوه‌نامه ساخت‌وساز در شهر سبزوار به دلیل عدم بی‌برنامگی در شورای قبل، توسط شورای کنونی تغییر و اصلاح‌شده است، عنوان کرد: با هماهنگی کمیسیون ماده ۱۰۰ مقرر شد سطح اشغال ۷۵ بسته شود و تعداد طبقات نهایتاً تا ۸ طبقه محدود گردد، هرگونه تخلف از این امر نیز با جریمه سنگین ۵۰ برابری روبه‌رو خواهد بود تا بدین ترتیب از تخلفات متعدد در ساخت‌وساز کاسته شود.

رئیس شورای شهر سبزوار در بخش دیگری از ارائه گزارش خود با ذکر اینکه پیگیری صدور مجوز برای ساخت‌وسازها در بلوک ۸ و ۹ توحید شهر نیز در حال مساعدت شورا و شهرداری است، تصریح کرد: سازمان‌دهی و نظارت بر املاک و قراردادهای و توافق‌نامه‌ها در شهرداری از وظایف شوراست، همچنین شورا در تلاش است برای حل بسیاری از مشکلات حقوقی که در شورای قبل وجود داشته است اقدامات قانونی لازم را از سر گیرد.

مظلوم در خصوص پیگیری‌ها برای بازگشایی کال عید گاه شهر سبزوار بیان کرد: با تمام بازدیدهای مسئولان شهری از این کال که از شمال تا جنوب شهر در امتداد است و متأسفانه در محل انتهایی خود مسدود شده توانستیم شهرداری را مکلف به بازگشایی این کال در همکاری با شرکت آب منطقه‌ای کنیم چراکه این امر مردم ساکن در منطقه کال عیدگاه را با نارضایتی روبرو کرده بود.

وی همچنین از سازوکار ورود شورا و شهرداری به مسئله تملک‌ سرای معمار زاده خبر داد و بازگشایی شهربازی شهر سبزوار را نیز منوط به پایان مناقصه و رضایت بهره‌بردار مبنی بر استانداردسازی این مجموعه دانست.

وی همچنین با ذکر اینکه پروژه امیریه شهر سبزوار نیز به دلیل اشکالات عمده در قراردادهای احداث از ابتدا تاکنون به مشکلات حقوقی و مالی خورده و گریزی چون تهاتر با بانک شهر در این زمینه وجود ندارد، گفت: در ابتدا برای احداث این پروژه مبلغی بیش از ۲۴۰ میلیارد اعتبار برآورد شده بود اما به دلایلی مانند عدم انتخاب پیمانکار مناسب برای این طرح و اشکالات موجود در قراردادها این میزان به ۷۰ میلیارد کاهش یافت، این میزان در حالی بود که متأسفانه با اوراق مشارکت نیز همراه‌ شد و در ادامه اراده‌ای نیز برای حل‌وفصل آن وجود نداشت، در حال حاضر نیز به سمت توافق و تجمیع اسناد لازم پیشرفته‌ایم و امیدواریم که با برآورد هزینه‌ها بتوانیم طی تهاتر با بانک شهر و در همکاری با نمایندگان این مسئله را حل کنیم.

امین‌الله مظلوم مسئله دخالت مستقیم اعضای شورای شهر در عزل و نصب برخی از مدیران شهری را نیز بی‌اساس دانست و اطمینان داد که شورای ششم برخلاف شورای ماقبل بر سازوکار شهرداری نظارت کافی خواهد داشت.

رئیس شورای شهر سبزوار همچنین مسئله بازسازی کوی گلستان را نیز خارج از بدنه مدیریتی شهرستان و منوط به طرح و مبالغ کلان ملی دانست چراکه این مسئله نیازمند اعتبار ملی و طرح جامع است.

مظلوم در بخش دیگری از این نشست همچنین با اشاره به بحث عقب‌ماندگی شدید عمرانی در شهر، خاطرنشان کرد: این مهم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری با شهرداری مرتفع خواهد شد.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 12