برگزاری مراسم زیارت نیابتی و دوشنبه های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی درحرم مطهر رضوی
برگزاری مراسم زیارت نیابتی و دوشنبه های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی درحرم مطهر رضوی

همزمان با هشتمین جلسه از سلسه نشست های دوشنبه قرآنی، مراسم معنوی زیارت نیابتی به صورت حضوری و برخط در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در راستای بهره‎ مندی از فیوضات معنوی زیارت حرم مطهر رضوی، طرح زیارت نیابتی ذیل برنامه دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی برگزار شد.

دکتر سلجوقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی اظهار داشت: این طرح برای همه کارکنان، اساتید و دانشجویان مراکز آموزشی، واحدهای استانی و ستاد مرکزی این دانشگاه برنامه ریزی شد و افراد متقاضی می‌توانستند با مراجعه سایت واحد استان به نشانی http:\kr. uast. ac. ir، اقدام به ثبت درخواست زیارت نیابتی کنند.

وی در خصوص نحوه اجرای زیارت به نیابت از افراد، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، زیارت نیابتی توسط پرسنل و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان و مطابق درخواست و اطلاعات ثبت شده در سایت ثبت نام، انجام و نتیجه از طریق پیامک و یا بخش پیگیری سایت به اطلاع متقاضیان رسید.

دکتر سلجوقی افزود: با هدف بهره‎ مندی از فیوضات معنوی زیارت حرم مطهر رضوی، با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۳ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از طرف دانشگاه و اقامت به مدت ۳ روز از طرف واحد استانی خراسان رضوی بصورت قرعه‎کشی از میان ثبت نام کنندگان در طرح در نظر گرفته شد.

وی ضمن ابزار خرسندی از اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی در جوار حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، تداوم و غنای هرچه بیشتر برنامه را در سالجاری خواستار شد.

حجت الاسلام عاشوری رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی، اجرای برنامه دوشنبه قرآنی را حاصل همکاری و مشارکت مراکز آموزشی این استان عنوان کرد و افزود:  مهمترین هدف از اجرای این طرح، زمینه‎سازی جهت فعالیت‎های بیشتر فعالان قرآنی دانشجویی به ویژه کانون‎های قرآن و عترت دانشجویان در حوزه فعالیت‎های ترویجی قرآن کریم، استعدادیابی و زمینه‎سازی برای آموزش و گسترش مهارت‎ها و هنر قرآنی و کارآفرینی، گسترش انس دانشگاهیان با تلاوت قرآن کریم، توسعه فرهنگ توجه به معانی و محتوای قرآن کریم، گفتمان‌سازی، معطوف کردن توجه مراکز آموزشی و دانشجویان به فعالیت‎های ‎قرآنی و بسترسازی جهت بروز خلاقیت‌های قرآنی دانشجویی، ایجاد هماهنگی و انسجام در فعالیت‎های ‎قرآنی مراکز و همگرایی بیشتر میان فعالین قرآنی دانشگاه که شامل اعضای کانون‎های قرآن و عترت، سایر کانون‎های ‎دینی و نخبه‎یابی قرآنی و استفاده از ظرفیت آنان در راستای اهداف والای قرآنی است.

وی در خصوص ادامه طرح دوشنبه‌های قرآنی گفت: این طرح در سال تحصیلی جدید نیز با رویکردی جدید، هم در اجرا و هم در محتوا در دست برنامه ریزی است.

گفتنی است هشتمین و آخرین جلسه از سلسه جلسات دوشنبه‌های قرآنی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با برگزاری مراسم و قرعه کشی طرح زیارت نیابتی برگزار شد و در پایان به جاسم جعفری دانشجوی مرکز آموزش علمی کاربردی نی ریز فارس، فتانه همتی سرابی دانشجوی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر ۲۹ و زهره دوگچی کارمند مرکز آموزش علمی کاربردی تهران مو کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به همراه اقامت ۳ روزه اعطا شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66