برگزاری دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان منتخب فراخوان ۱۴۰۱در خراسان رضوی
برگزاری دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان منتخب فراخوان ۱۴۰۱در خراسان رضوی

دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی وِیژه مدرسان منتخب فراخوان سال ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی، دوره عمومی آشنایی با نظام علمی کاربردی برای مدرسان متقاضی فراخوان ۱۴۰۱ که در آزمون‌های صلاحیت عمومی و علمی پذیرفته شده‌اند صبح روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.دکتر ترابی زاده، معاون علمی واحد استانی و مدرس این دوره آموزشی با اشاره به ساختار متفاوت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مدرسان این دانشگاه می‌توانند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دانشگاه در اجرای دوره‌های بلند مدت وکوتاه مدت داشته باشند. و به اجرای برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در اجرای صلاحیت حرفه‌ای کمک کنند لذا شناخت نظام علمی کاربردی و دانشگاه متولی این نظام آموزشی بسیار حائز اهمیت است چرا که مدرسان یکی از مهم‌ترین رکن‌های مراکز آموزش علمی کاربردی محسوب می‌شوند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در ادامه با تعریف و بیان ماهیت آموزش‌های علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری، معرفی دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های مهارتی و شغل محور در کشور. تاریخچه و شکل گیری این دانشگاه، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با دروس کارورزی و کاربینی در محیط واقعی کار و نحوه اجرای آن را تشریح و به تببین آن‌ها پرداخت تا حدود ۱۸۰ نفر از مدرسان منتخب این دوره از فراخوان دانشگاه جامع علمی کاربردی در خراسان رضوی با شناخت کاملتری از دانشگاه جامع علمی کاربردی به تدریس بپردازند.

وی هم چنین با معرفی مهمترین سامانه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: آشنایی حداقلی با فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همه مدرسان یکی از بهترین ابزارها در امر تدریس است و فراگیری آن امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه مهندس سعیدی مقدم، رئیس اداره نظارت و ارزیابی واحد استانی با اشاره به خلاصه مهم‌ترین مقررات دانشگاه در حوزه نظارت و ارزیابی، قرارداهای مدرسان، چالش‌های حقوقی‌عدم توجه به مفاد این قراداد و مهمترین اقدامات یک مدرس در این حوزه را توضیح و در پایان به سوالات حاضرین در این کارگاه آموزشی پاسخ داد.

گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی همه‌ساله براساس نیاز مراکز آموزشی به مدرسان در دروس مختلف، اعلام فراخوان کرده و از بین شرکت کنندگان و داوطلبان، مدرسان اصلح را انتخاب و پس از ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آنان، نسبت به صدور کد صلاحیت حرفه‌ای مدرسی اقدام می‌نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 43