برگزاری اولین نشست خبری شهردار جدید سبزوار با اصحاب رسانه این شهر
برگزاری اولین نشست خبری شهردار جدید سبزوار با اصحاب رسانه این شهر

نخستین نشست خبری شهردار سبزوار به همراه معاونین وی برای پاسخگویی به خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ موسی رجب‌زاده شهردار سبزوار در این جلسه و در خصوص راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت گفت: برای این امر با فشارهای زیادی مواجه بودیم.

موسی رجب‌زاده در پاسخ به سؤالی در همین باره اعلام کرد: ما از همان ابتدا اراده داشتیم مردم را محرم خودمان قرار دهیم و هیچ پنهان‌کاری از ایشان نداشته باشیم. برای همین سایت جدید شهرداری را با کمترین هزینه و در حداقل زمان راه‌اندازی کردیم که سامانه جامع شفافیت با امکاناتی همچون لیست کارکنان، قراردادها، املاک و مستغلات، حقوق‌ها و… را در آن قراردادیم، در آینده نزدیک نیز سامانه هوشمند سازی را با امکاناتی مثل صدور الکترونیکی پروانه‌ها به سایت شهرداری اضافه خواهیم کرد.

شهردار سبزوار بابیان اینکه هرکدام از شهروندان می‌توانند برای اطمینان از صحت اطلاعات واردشده در سامانه جامع شفافیت به‌صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند، تصریح کرد: فشارها و هشدارهایی نیز برای اجرای طرح شفافیت وجود داشت ازجمله از طرف نهادهای امنیتی که احتمال اعتراضات درون‌سازمانی را به ما تذکر می‌دادند.

رجب‌زاده درباره برنامه استقلال مالی سازمان‌های شهرداری سبزوار، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای حرکت به سمت استقلال مالی سازمان‌های تابعه شهرداری، در نظر داریم تا از این راه، بتوان درآمدهای شهرداری را افزایش داد، بیش از ۶۵ درصد درآمد بسیاری از شهرداری‌ها را، کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌کرده ولی شهرداری سبزوار با تنظیم ضوابطی، کوشیده این رویه را محدود کند.

شهردار سبزوار خاطرنشان کرد: ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، ضروری است و ازجمله برنامه‌هایمان برای این منظور، اتصال حرم امامزاده شعیب علیه‌السلام به بزرگراه کمربندی جنوبی سبزوار می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای استقلال مالی سازمان‌های تابعه شهرداری سبزوار داریم تا این سازمان‌ها، مستقلاً کسب درآمد کنند و حقوق کارکنان یا حق بیمه آن‌ها را بپردازند.

 رجب‌زاده، در خصوص بدهی‌ به نیروهای این مجموعه، مطرح کرد: تاکنون نهاد تحت مدیریتش هیچ بدهی‌ای به هیچ‌کدام از نیروهایش ندارد و حقوق همه آن‌ها را به‌روز پرداخت کرده است.

شهردار جدید سبزوار بیان کرد: شهرداری تا لحظه برگزاری نشست، هیچ مشکلی در پرداخت حقوق‌ها نداشته و حتی یک ماه هم این امر به تأخیر نیفتاده است.

رجب‌زاده توضیحاتی نیز درباره ساخت پیاده‌رو در مناطق محروم سبزوار داد و گفت: برقرار کردن عدالت، بخشی از شعارهایم بوده و در برنامه‌هایم، پیاده‌روسازی در مناطق محروم نیز، وجود دارد. ساخت پیاده‌رو، اقدامی است مشارکتی که بخشی از آن را شهرداری و بخش دیگرش را، مردم انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شهرداری از شورا، این اجازه را دریافت کرده که در مناطق محروم شهر، ساخت پیاده‌رو هزینه کمتری برای مردم، ایجاد کند تا آنجا که در برخی مناطق، این کار به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

رجب‌زاده با اعلام بازسازی مصلی تاریخی سبزوار برای بازدید گردشگران، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری، پس از ۱۶ سال قراردادی با اداره میراث فرهنگی و گردشگری، به ثبت رسید و مصلی تاریخی سبزوار را، تحویل گرفتیم تا برای بازسازی، ایجاد فضای سبز و استفاده عموم، آماده شود.

وی افزود: همچنین خانه‌های تاریخی سبزوار با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری، برای بازدید عموم مجهز و نورپردازی شد و اتوبوس گردشگری سبزوار، همچنان مجهز است و در صورت وجود متقاضی، امکان ارائه خدمات در تمام طول هفته، وجود دارد.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه نصب ۵۹ المان نوروزی بااعتبار ۱۴۴ میلیون تومان، آذین‌بندی شهر به طول ۱۰ کیلومتر در اعیاد شعبانیه، رنگ‌آمیزی جداول شهر با صرف ۱۶ هزار کیلوگرم رنگ و کاشت ۱۶۰۰ اصله گل و گیاه در شهر، ازجمله فعالیت‌هایمان بوده است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر، با رشوه‌خواری برخی عوامل در داخل شهرداری سبزوار، برخورد شد و به همین دلیل تعدادی از افراد از شهرداری، جدا شدند.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10