برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در ۹ شهرستان خراسان رضوی
برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در ۹ شهرستان خراسان رضوی

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز همزمان با سراسر کشور در ۹ شهرستان استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش اخترشرق؛ مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی گفت: در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در ۹ شهرستان خراسان رضوی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۴۵ هزار و ۶۹۳ داوطلب با حضور در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مرتضی ایمن شهیدی افزود: این آزمون در شهرستان‌های تربت‌جام، تربت‌حیدریه، خاف، سبزوار، قوچان، کاشمر، گناباد، نیشابور و مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امروز چهارشنبه ۲ هزار و ۳۳ زن و ۲ هزار و ۲۹۲ مرد در ۹ حوزه آزمونی سراسر استان مشغول به رقابت هستند و برای ۱۹ معلول نیز با توجه به شرایط اختصاصی آن‌ها محل مناسبی برای امتحان در نظر گرفته‌شده است.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی گفت: بیشترین حضور داوطلبان طی این سه روز در شهر مشهد با مجموع سه هزار و ۴۰۵ نفر است که هزار و ۶۴۱ نفر آن‌ها را زن و هزار و ۷۶۴ نفر آن‌ها را مرد تشکیل می‌دهد.

وی افزود: سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی در این آزمون رعایت می‌شود و با توجه به این‌که ممکن است تعدادی از داوطلبان به لوازم بهداشتی نیاز پیدا کنند در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: داوطلبان فقط وسایل ضروری شامل مداد نرم و پررنگ، پاک‌کن و کارت ملی خود را همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، تبلت، ساعت مچی هوشمند و ماشین‌حساب به سر جلسه امتحان خودداری کنند.

کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از صبح امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با رقابت بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب در سراسر کشور آغاز شد. این آزمون تا روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ادامه می‌یابد.

بر اساس برنامه زمان‌بندی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه اولیه این آزمون اواخر خردادماه و نتیجه نهایی نیز دهه نخست شهریورماه اعلام می‌شود.

هم‌زمان با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، بیست و هفتمین المپیاد متمرکز علمی دانشجویی کشور در مناطق ۱۰ کانه برگزار می‌شود.

منتخبان المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز در اواخر تیرماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نتیجه آزمون‌های مرحله نهایی ۲۳ رشته المپیاد، اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می‌شود.


منبع: صداوسیما خراسان رضوی

image_printچاپ مطلب

Visits: 0