برش ۱۰ شهرستان خراسان رضوی یک چهارم افتتاحیه نوسازی در بافت فرسوده را به خود اختصاص داد
برش ۱۰ شهرستان خراسان رضوی یک چهارم افتتاحیه نوسازی در بافت فرسوده را به خود اختصاص داد

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: برش ده شهرستان خراسان رضوی یک چهارم افتتاحیه نوسازی در بافت فرسوده را به خود اختصاص داد.

به گزارش اختر شرق؛ سمانه نصرالهی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: بر اساس ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مردم که در هفته دولت امسال در خراسان رضوی افتتاح شد، ۵هزار و ۸ واحد مربوط به مسکن نوسازی شده و احداثی در بافت‌های فرسوده شهری استان بود.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۱۲۰ واحدهای نوسازی شده در بافت فرسوده شهر مشهد در محله سیس آباد به عنوان سایت نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده استان در قالب برنامه کشوری افتتاح ۱۰۰ هزار واحد با حضور رئیس جمهور بهره برداری شد.

نصرالهی با اشاره به اینکه ۵هزار و۸ واحد یک چهارم افتتاحیه پروژه‌های بافت فرسوده در کشور به خود اختصاص داد و برش ده شهرستان در چند سایت نمونه در در شهرهای مشهد، قوچان و… به عنوان سایت‌های نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده استان افتتاح شد، یادآور شد: از تعداد ۹ هزار واحد افتتاحیه در خراسان رضوی ۵۳ درصد افتتاح‌های هفته دولت در استان مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده بود که تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده این رقم افزایش یابد.

نصرالهی تصریح کرد: در حال حاضر، ساخت مسکن در بافت فرسوده در استان به ۲۲هزار واحد رسیده است.

وی رشد صدور پروانه ساختمانی در شهر مشهد طی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را افزایشی اعلام کرد.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری با اشاره به این که همچنان به دنبال تدوین و تصویب بسته‌های تشویقی کالبدی در جهت شتاب‌بخشی به جریان نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم، اظهارکرد: علاوه بر تشویق‌ها در حوزه مجوزها و تسهیلات، بسته تشویقی دیگری توسط شرکت بازافرینی شهری ابلاغ شده است که بر اساس آن ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک واحد نوساز دیگر یا یک قطعه زمین با ۴۰ درصد تخفیف تعویض کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 42