بررسی درخواست ۱۱ متقاضی در حوزه آزمایشگاه های معتمد در استان خراسان رضوی
بررسی درخواست ۱۱ متقاضی در حوزه آزمایشگاه های معتمد در استان خراسان رضوی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در هفدهمین جلسه کمیته آزمایشگاه های معتمد استان که امروز در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، گفت: با درخواست تمدید گواهینامه ۴ آزمایشگاه معتمد موافقت شد.

به گزارش اخترشرق؛ اله پور گفت: در این جلسه درخواست های صدور، تمدید و ارتقاء گواهینامه آزمایشگاه معتمد برای  ۷ متقاضی به بحث و تبادل نظر میان اعضاء گذاشته شد و در آن خصوص تصمیمات گرفته شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث تخلفات ، مستندات مربوط به ۴ آزمایشگاه معتمد مورد بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ آزمایشگاه معتمد در حوزه های سنجش آلاینده های  هوا، فاضلاب، خاک و  پسماند های بیمارستانی در استان فعال هستند.

مهدی اله پور گفت: در شش ماه اول سال جاری بالغ بر ۱۶۰ نوبت نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد در استان انجام شده است، وهمچنین در این مدت بالغ بر ۲۳۰۰ گزارش سنجش آلاینده ها در قالب طرح  خوداظهاری در پایش به این اداره کل  واصل، ومورد بررسی قرار گرفت. طبق آمار واصله، تعداد گزارش های خوداظهاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ده درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان این جلسه افزود: با عنایت به تفویض اختیار استانی امور مرتبط با  آزمایشگاه های معتمد، از سال ۹۶ تا کنون ۱۷ جلسه  در این خصوص با حضور اعضاء کمیته آزمایشگاه های معتمد استان تشکیل شده است، که در این جلسات بالغ بر ۷۵ پرونده در خصوص در خواست های صدور، تمدید و ارتقاء گواهینامه آزمایشگاه های معتمد و نیز در حوزه تخلفات بررسی شده است.

پس ازبحث و تبادل نظر ، تصمیمات لازم بر اساس مقررات و شیوه نامه های موجود اخذ و به مبادی ذیربط اعلام شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 38