برخی سیاستهای شورای شهر مشهد در بودجه شهرداری دیده نشده‌ است
برخی سیاستهای شورای شهر مشهد در بودجه شهرداری دیده نشده‌ است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، سیاستهای شورا دیده نشده است که توجه به این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اخترشرق؛ حسن کریمدادی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این بودجه کمتر به سیاستهای شورا در خصوص ساماندهی حاشیه شهر و توسعه بوستانها در این مناطق توجه شده‌ است و وضعیت فعلی فضای سبز و بوستانهای حاشیه شهر قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: پاکبانان نیز این روزها برای استقبال از بهار در تلاش و هر روز در خیابانها و معابر شهر در معرض خطر هستند و شورای شهر باید از راه‌های قانونی برای نظارت بر عملکرد شهرداری استفاده کند و ملاحظه ای جز احقاق حق مردم نداشته باشد تا شاهد اتفاقات ناگوار برای پاکبانان نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برنامه ریزی دقیق برای به کارگیری نیروها و پاکبانان در ساعات کم تردد، عدم صدور دستورهای غیرضروری و به خطر انداختن جان پاکبانان، استفاده از فناوری به جای پاکبانان در معابر خاص و جلوگیری از اقدامات نمایشی مسوولان برای حفظ جان پاکبانان ضروری است.

کریمدادی با اشاره به فرارسیدن سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۲۱۲ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند که نیمی از این تعداد در مشهد و حاشیه شهر زندگی و به طور قطع خانوارهای مشهدی از این اقشار حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای کمک به اشتغال مددجویان کمیته امداد، شورای شهر در بودجه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بخشی از روز بازارها و شب‌بازارها را به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داده‌است.

او ادامه داد: همچنین در شهر مشهد پنج هزار فرزند یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که پیشنهاد می‌شود در ایام عید نوروز شهرداری قدمی در اعطای عیدی به آنها بردارد.

سؤال از شهردار در خصوص عدم پرداخت تعهدات شهرداری به پیمانکاران

همچنین در این نشست رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از شهردار مشهد در خصوص عدم‌حمایت از نیروهای انسانی شهرداری، عدم پرداخت تعهدات شهرداری به پیمانکاران و تعطیلی کارگاه‌های عمرانی طرح سؤال کرد و خواستار ارائه پاسخ شد.

ایمان فرهمندی افزود: شهردار باید در خصوص عدم پرداخت تعهدات شهرداری به پیمانکاران و تعطیلی کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی و ناراضی سازی شهروندان پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: همچنین سید عبدالله ارجائی به‌عنوان شهردار مشهد باید در خصوص عدم‌حمایت از نیروهای انسانی شهرداری و عدم اجرای مصوبات شورای شهر در حمایت از کارکنان به‌خصوص تاکسیرانان و اتوبوس‌رانان توضیحات لازم را ارائه کند.

از ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری مشهد تاکنون پیمانکاران شهرداری چندین بار با تجمع مقابل شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی خواستار دریافت مطالباتشان شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه ضمن تبریک سوم شعبان، روز پاسدار، به‌تمامی پاسداران و پرچم‌داران امنیت کشور گفت: استقلال و امنیت امروز این مرزوبوم را مرهون و مدیون پاسداران، بسیجیان و ارتش و نیروی انتظامی هستیم.

حسن موحدیان در ادامه با اشاره فراهم آمدن مقدمات اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ افزود: تلاش‌های مجدانه کارگران خدمات شهری که درصدد هستند تا چهره شهر را در ایام نوروز به بهترین شکل، تزیین کنند کمتر به اطلاع عموم رسیده است و شهرداری در فضای اطلاع‌رسانی خود باید بیش‌ازپیش این زحمات خالصانه را به تصویر بکشد.

وی از شهروندان مشهدی خواست این روزها با توجه به فعالیت گسترده و شبانه‌روزی نیروهای شهرداری برای فضا آرایی شهر، توجه بیشتری به پاکبانان داشته باشند و بااحتیاط بیشتری در سطح شهر تردد کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 92