با ایجاد زنجیره تولید انگور درکاشمر می‌توان بهره وری این محصول را افزایش داد
با ایجاد زنجیره تولید انگور درکاشمر می‌توان بهره وری این محصول را افزایش داد

مدیر باغبانی و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از طرح‌های شاخص شهرستان کاشمر بازدید به عمل آوردند.

به گزارش اخترشرق؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از شرکت گیاهان دارویی پرند کاشمر گفت: شرکت پرند به عنوان مجموعه فعال و پیشرو در زمینه فرآوری و استفاده از فن آوری روز در بحث احداث و توسعه زنجیره گیاهان دارویی در کشور می‌باشد.
غلام حسین ساربان افزود: می‌توان با هماهنگی با مدیران این مجموعه و جذب تسهیلات کلان و قرار دادن این تسهیلات در اختیار کشاورزان، در زمینه گسترش کشت گیاهان دارویی و همچنین کشاورزی قراردادی گام‌های موثری برداشت.
مدیر باغبانی استان نیز در بازدید از طرح آبیاری زیر سطحی باغات انگور، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری توسط کشاورزان را گامی موثر در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و ایجاد زنجیره تولید محصول انگور در کاشمر را در افزایش بهره وری وپیشرفت اقتصادی منطقه بسیار موثر دانست.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر نیز درادامه گفت: با توجه به شرایط استان و خشک سالی‌های چندین‌ساله و کاهش منابع آبی می‌بایست به سمت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و همچنین کشت محصولات مقاوم نسبت به تنش‌های محیطی و سازگاربا اقلیم منطقه و استان حرکت کنیم.
محمد شجعی افزود: یکی دیگر از راه‌های برون رفت از بحران خشکسالی را جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تبدیلی و غذایی است لذا مجموعه جهاد کشاورزی کاشمر برنامه ریزی مدون و مستمری در این حوزه در دست اقدام دارد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 19