بالغ‌بر ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران شهرستان جوین پرداخت شد
بالغ‌بر ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران شهرستان جوین پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین از پرداخت بالغ‌بر ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اختصاص ۹۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم، عنوان کرد: برداشت محصول گندم از اواخر تیرماه شروع و برداشت آن کماکان ادامه دارد و به‌روزهای پایانی نیز نزدیک می‌شود و تاکنون بالغ‌بر ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران شهرستان پرداخت‌شده است.

قارزی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های از قبل تعیین‌شده نیز سه مرکز در ابتدای شهرستان و مرکز و انتهای شهرستان جهت سهولت رفت و آمد کشاورزان تعیین‌شده است، گفت: برداشت گندم در شهرستان روزهای پایانی خود را طی می‌کنند و کشاورزان باید هرچه سریع‌تر نسبت به تحویل محصول گندم خود به ابن مراکز اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به کاهش تولید گندم در شهرستان نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: تا امروز بالغ‌بر ۲۸ هزار تن گندم در این شهرستان تولیدشده است.

قارزی با اشاره به اینکه گندم به‌عنوان ماده اصلی در پخت نان محسوب می‌شود و نان نیز به‌عنوان اصلی‌ترین ماده غذایی در سفره غذایی مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: تمامی شرایط برای تحویل گندم کشاورزان به انبارهای دولتی آماده‌شده است تا گندم کاران نیز در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تحویل گندم خود به این انبارها اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در پایان گفت: تلاش در جهت ترویج کشت گندم با توجه به راهبردی بودن این محصول یکی از مهم‌ترین اهداف ما در جهت خودکفایی در تولید و کاهش وابستگی به صادرات نیز است.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 76