بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دامدار کارت به دامداران شهرستان جوین تعلق گرفت
بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دامدار کارت به دامداران شهرستان جوین تعلق گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبارات دامدار کارت به دامداران این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در اولین کمیته فنی جذب تسهیلات دامدار کارت که با حضور رئیس بانک کشاورزی شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: به لطف خدا در سال گذشته از اعتبار این تسهیلات موفق به جذب ۱۰۰ درصد اعتبار اختصاص داده‌شده به شهرستان شدیم و امیدواریم تسهیلات تخصیصی جدید را با سرعت‌بالا جذب نماییم.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار دامدار کارت جدید مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان می‌باشد ، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم در خصوص توزیع این اعتبار برای دامداران اقدام نماییم.

 قارزی بابیان اینکه تمام تلاش ما جذب این سهمیه و تلاش برای اختصاص سهمیه جدید است، مطرح کرد: شهرستان جوین دارای تعداد ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و هشت هزار رأس دام سنگین می‌باشد و بدون شک با توجه به شرایط خشکی زمین و نبود مرتع تمامی دامداران متقاضی دریافت این تسهیلات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه نبود سرمایه مالی برای خرید خوراک دام توسط دامداران، بالا بودن قیمت خوراک موجبات برهم زدن امنیت غذایی به‌واسطه کاهش تولیدات بخش دام را ممکن نموده است، گفت: در این شرایط نیز مهم‌ترین معضل رواج یافته بین دامداران فروش دام‌ها حتی دام‌های مولد به خارج استان نیز می‌باشد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Views: 5