بالاخره صدای کشاورزان شنیده شد
بالاخره صدای کشاورزان شنیده شد

با پیگیری‌های مجموعه جهاد کشاورزی و مسئولان شهرستان قطعی برق چاه‌های کشاورزی کاشمر به یک روز در هفته کاهش پیدا کرد.

به گزارش اخترشرق؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر از کاهش خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: چند سالی است که با فرا رسیدن فصل تابستان، افزایش دمای هوا و در پی آن افزایش مصرف برق خاموشی چاه‌ها در بخش کشاورزی را درپی داشته است.
کاظم قربان‌پور افزود: متولیان امر و تصمیم‌گیران چاره کار را در خاموشی چاه‌های کشاورزی دانسته‌اند اما متاسفانه تنها کسی که در این تصمیات رضایت یا نارضایتی آن‌ها اهمیتی ندارد، کشاورز است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی و اثرگذاری آن بر تامین امنیت غذایی منطقه، مجموعه بخش کشاورزی کاشمر خواستار خارج کردن برق الکترو پمپ‌های چاه‌های کشاورزی از جدول برنامه قطع برق شدند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به تاثیرگذاری مهم برق در بخش کشاورزی بیان کرد: با پیگیری‌های کشاورزان و بهره برداران منطقه، مجموعه جهاد کشاورزی و همت و تلاش مسئولان شهرستان قطعی برق چاه‌های کشاورزی کاشمر به یک روز در هفته کاهش پیدا کرده است.
قربان‌پور اظهار کرد: طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی باید به گونه‌ای اجرا شود که به معیشت مردم صدمه وارد نشود و آسیب‌های اجتماعی آن به کمترین حد ممکن برسد.
او تصریح کرد: کشاورزی نقش بسیار مهم و ضروری در اقتصاد و به ویژه تولید مواد غذایی دارد و اگر آسیبی به این بخش وارد شود، پیامدهای جبران‌ناپذیری برای دیگر بخش‌های جامعه به دنبال خواهد داشت که در این صورت نه تنها کشاورز بلکه امنیت غذایی کل کشور با مشکل مواجه می‌شود.
وی با اشاره به ازدست رفتن حاصل دسترنج کشاورزان به دلیل خاموشی چاه‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: با قطعی برق و خاموشی چاه‌های کشاورزی حاصل تلاش و دسترنج چندین ماهه بلکه چندین‌ساله کشاورزان از دست می‌رود و از برداشت محصول و معیشت خود محروم می‌شود که این حق کشاورز نیست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27