باخرز شهری معلول برای معلولان
باخرز شهری معلول برای معلولان

رییس اداره بهزیستی باخرز از وضعیت مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی این شهرستان جهت استفاده معلولان انتقاد کرد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر بهزیستی شهرستان باخرز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: بالای ۹۰درصد علت معلولیت یا ژنتیک یا مادر زادی است.

قاسم وفادار با اشاره به این که به دلیل ازدواج های فامیلی تعداد معلولیت‌ها بیشتر است، خاطر نشان کرد: افرادی که در خانواده‌شان معلولیت دیده می‌شود حتما آزمایش های ژنتیکی را انجام دهند.

وی اظهار کرد: ماهیانه مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ۸۰درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی داده می شود و شعار امسال «پیش بسوی دنیای فراگیر و دسترس‌پذیر بعد از بیماری کرونا با مشارکت افراد دارای معلولیت»  است.

قاسم وفادارگفت: ما از کلیه ادارات ودستگاه‌ها درخواست شرایط مناسب سازی برای عبور و رفت و آمد معلولین را مطرح کردیم. ‍اما یکی از مشکلات بزرگ ما در این زمینه استیجاری بودن تعدادی از ادارات است به همین دلیل شرایط مناسب سازی ندارند. ومتاسفانه شهرما اصلا شرایط مناسب سازی ندارد.

وی تصریح کرد: در بحث بینایی دستگاه قربال بینایی در شهرستان تهیه شد و تعداد زیادی از شهروندان معاینه شدند. در حوزه شنوایی هم اقدامات خوبی انجام گرفته اما متاسفانه مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

وفادار عنوان کرد: در حوزه توانمند سازی ۳اقدام اشتغال ، مسکن و مناسب سازی فضای زندگی صورت گرفته است.

مدیر بهزیستی گفت: یک‌چالش بزرگ در حوزه معلولین روانی و ذهنی نبود دکتر روانپزشی در شهرستان است و ماهیانه یک میلیون و صدهزار تومان به خانواده افراد دارای معلولیت روانی شدید و شدیدتر پرداخت می‌شود.

وی افزود: ما در شهرستان نیاز به یک مرکز توانبخشی روزانه داریم تا بتوانیم به افراد دارای معلولیت آموزش دهیم و به خانواده‌ها کمک کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 35