ایجاد منطقه آزاد سرخس و دوغارون مصوب و به زودی ابلاغ می شود
ایجاد منطقه آزاد سرخس و دوغارون مصوب و به زودی ابلاغ می شود

خراسان رضوی از تایید مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری امروز در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی در مشهد گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی سرخس در مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه گذشته مصوبه‌ای را تحت عنوان آزاد شدن منطقه ویژه دوغارون و سرخس داشت که هفته گذشته در شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: سپس این مصوبه از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و پس از بررسی‌ها، روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز منطقه آزاد شدن سرخس و دوغارون تایید شد. نظری ضمن تقدیر از اقداماتی که دولت در این راستا داشت، عنوان کرد: با تمرکز ویژه ریاست محترم جمهور، ما هم در استان پیگیری‌های لازم در حوزه این دو منطقه را داشتیم و روز گذشته به صورت رسمی این اتفاق خوب رخ داد.

وی با اشاره به اهمیت مرزهای خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی با ترکمنستان به‌عنوان دروازه ورودی آسیای میانه و افغانستان هم مرز است که روابط اقتصادی با این کشورها به‌ویژه افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد. استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مزیت‌های ویژه این استان قرار گرفتن در کریدورهای ویژه تجاری دنیا است؛ کریدور شمال-جنوب، شرق-غرب و دروازه ورودی سرخس که تا چابهار و بندرعباس کشیده می‌شود. نظری با تاکید بر این که «حوزه ترانزیتی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد» متذکر شد: طی سال گذشته ۴۳ درصد در حوزه ترانزیتی رشد داشتیم و بالاترین تردد ریلی کشور هم در رمز سرخس به ثبت رسید.

وی افزود: در مرز دوغارون هم پس از تغییر و تحولاتی که در افغانستان رخ داد، رشد زیادی داشتیم که این روند صعودی همچنان ادامه دارد. همچنین حدود دو ماه گذشته ریل افغانستان هم به صورت رسمی افتتاح شد و این کریدورها می‌تواند نقش اثرگذاری در افزایش مبادلات اقتصادی ما داشته باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 25