اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در مشهد افتتاح شد
اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در مشهد افتتاح شد

نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران با پذیرش هنرجو در سه رشته گرافیک، سینما و تئاتر در مشهد افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنر‌های زیبا ویژه دختران در مشهد اظهار کرد: هنرستان هنر‌های زیبا واقع در بلوار نماز در سه رشته گرافیک، سینما و نمایش دانش‌آموز تربیت می‌کند.

جواد روشندل بابیان اینکه ساختمان این هنرستان با مشارکت خیر مدرسه‌ساز احداث‌شده است، ادامه داد: این هنرستان بر اساس تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش با دریافت مجوز‌های لازم به‌عنوان هنرستان وابسته راه‌اندازی شد.

وی راه‌اندازی این هنرستان را اقدامی مثبت در راستای توسعه آموزش‌های هنری و عدالت جنسیتی دانست و خاطرنشان کرد: این هنرستان در سه رشته گرافیک، سینما و تئاتر هنرجو می‌پذیرد و ۹۶ نفر برای سال اول در این هنرستان که در ناحیه شش آموزش‌وپرورش مشهد قرار دارد ثبت‌نام کرده‌اند.

لازم به ذکر است بیش از ۴۵ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری است، همچنین یک‌میلیون و ۲۲۲ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 103