انتقال دانش و تجربیات از مهم‌ترین مزایای کاروان‌های ترویجی است
انتقال دانش و تجربیات از مهم‌ترین مزایای کاروان‌های ترویجی است

همزمان با سراسر کشور پنجمین کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات پاییزه سال ۱۴۰۲ در شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در پنجمین کاروان ترویجی سال ۱۴۰۲ گفت: کاروان‌های ترویجی دارای مزایای فراونی است که از مهم‌ترین آن می‌توان به انتقال دانش و تجربیات بین بهره برداران و کارشناسان بخش کشاورزی نام برد.
کاظم قربان پور افزود: ترویج الگوی کشت محصولات پاییزه، معرفی و استفاده از فناوری‌های نوین، بهره وری آب، تغذیه صحیح محصولات و خاک، ضدعفونی بذور و کالیبراسیون سم پاش‌ها به جهت جلوگیری از هدررفت سموم و کاهش آثار آن بر محیط زیست از دیگر مزایای کاروان‌های ترویجی است.
وی ادامه داد: با توجه به مخاطرات، آفات و کمبود منابع آبی تلاش می‌کنیم در قالب‌های مختلف همانند کاروان‌های ترویجی بهترین ارقام اصلاح شده و سازگار با اقلیم منطقه را معرفی و در اختیار بهره برداران قرار دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بر استفاده بهره برداران از دانش و اطلاعات کارشناسان جهاد کشاورزی تأکید و خواستار ارتباط بیشتر این قشر با مجموعه جهاد کشاورزی شد.
قربان پور اظهار کرد: از مهم‌ترین راهکار‌های یادگیری آموزش چهره به چهره است که ما سعی برآن داشته‌ایم در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در روستا‌ها و ارتباط نزدیک با بهره برداران این عمل را انجام دهیم.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 22