انتقاد تند نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از وضعیت ورزش خراسان رضوی/ مدیران ورزشی دنبال حفظ و ارتقای جایگاه مدیریتی خود بودند
انتقاد تند نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از وضعیت ورزش خراسان رضوی/ مدیران ورزشی دنبال حفظ و ارتقای جایگاه مدیریتی خود بودند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف در مدیریت باعث شده که ورزش استان خراسان رضوی با بحران مواجه باشد.

به گزارش اختر شرق؛ نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی شرایط ورزش خراسان رضوی را بحرانی، تعجب‌آور و دردناک توصیف کرد و گفت: وقتی ظرفیت‌های ورزش استان را می‌بینیم، این سؤال پررنگ‌تر می‌شود که چرا همیشه ورزش حرفه‌ای در مشهد دچار مشکل است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیرساخت‌ها، امکانات و نیروی انسانی بسیار خوبی در خراسان رضوی وجود دارد، در بسیاری از رشته‌های ورزشی این استان در کشور زبانزد بوده است؛ زمانی کشتی بدون نام خراسان اصلاً معنا نداشت؛ در سایر رشته‌های ورزشی هم به همین ترتیب بود، اما امروز وضعیت خوب نیست. متأسفانه پیشکسوتان ورزش استان به دلیل ضعف مدیریت نتوانستند شاگردان زیادی را تربیت کنند و همچنین ورزشکاران زیادی تصمیم گرفتند که خارج از استان به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند.

وی مشکل اساسی در حوزه ورزش استان را بحث مدیریت عنوان کرد و گفت: ما طی سال‌های اخیر مدیرانی داشتیم که نتوانستند نگاه حرفه‌ای داشته باشند و همیشه دنبال حفظ و ارتقای جایگاه مدیریتی خودشان بودند، انتظار مردم خراسان رضوی این است که با توجه به روی کار آمدن دولت و وزیر ورزش جدید، دیگر ورزش استان با مدیریت غلط و ضعیف مواجه نباشد. مدیران استان و به‌ویژه حوزه ورزش باید برنامه مشخصی از خود ارائه دهند تا همه بدانند که قرار است چند سال دیگر در چه جایگاهی از ورزش باشیم.

پژمانفر تصریح کرد: نمی‌شود که مدیران دائماً با جمله پول‌نداریم، از خود سلب مسئولیت کنند. چطور در سایر استان‌ها تیم‌های فوتبال می‌توانند حمایت مالی مناسبی برای خود فراهم کنند؟ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی وظیفه دارد که هزینه لازم برای توسعه ورزش استان را تهیه و تأمین کند. این‌همه کارخانه و صنعت در خراسان داریم، باید با همدلی و وفاق به دنبال حل مشکلات مالی ورزش استان باشیم. باید پول لازم برای توسعه و پیشرفت ورزش استان تأمین شود و نباید برخی از مدیران فکر کنند که پول حاضر و آماده در اختیارشان قرار می‌گیرد تا آن‌ها صرفاً تقسیم‌کننده این منابع مالی باشند. آن‌ها از راه‌های مختلف باید به دنبال خلق پول برای ورزش باشند. تحول در مدیریت یکی از خواسته‌های ما است. شخص اول ورزش استان باید همه افرادی که می‌توانند در ورزش خراسان رضوی نقش مفیدی ایفا کنند را دور یک میز جمع کند. مدیری مناسب ورزش استان است که پشت میز ننشیند و مشارکت جوینده و فعال باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان رضوی باید در ورزش کشور حرف برای گفتن داشته باشد؛ متأسفانه شاهد هستیم که شرکت‌ها و ارگان‌های استان در خارج از خراسان رضوی سرمایه‌گذاری می‌کنند و اسپانسر می‌شوند که از نتایج ضعف مدیریت در استان است.

وی در خصوص وضعیت تیم پدیده مشهد تصریح کرد: این‌یک قصه و گفت‌وگوی تلخ می‌شود اگر برخی مسائل را بازگو کنم، وظیفه من نماینده نیست که به دادگاه و مراکز مختلف بروم تا با چنگ و دندان تیم را نگه‌داریم، درنهایت بازیکن اصلی تیم را بفروشند، نتوانند بازیکن جدید اضافه کنند و در آستانه آغاز لیگ برتر وضعیت تیم به شکلی باشد که با یک نیروی حداقلی بخواهند وارد زمین شوند؛ طبیعتاً با این شرایط امیدی برای کسب نتیجه باقی نمی‌ماند و باید این مشکلات حل شود؛ مدیری در ورزش استان نیاز است که شعار ندهد، گزارش روزانه و هفتگی بدهد تا این گره‌ها باز شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12