امام‌جمعه مشهد: دولت سیزدهم در رواج مدیریت انقلابی ورود خوبی کرده است
امام‌جمعه مشهد: دولت سیزدهم در رواج مدیریت انقلابی ورود خوبی کرده است

امام‌جمعه مشهد گفت: ورود دولت سیزدهم در رواج فرهنگ مدیریت انقلابی به معنای مدیریت جهادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری خوب است.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع)‌ برگزار شد گفت: در نخستین ملاقات رهبر معظم با اعضای دولت سیزدهم نکاتی از سوی ایشان مطرح شد که راهبردهای کلیدی برای حرکت در مسیر نظام و انقلاب است که یکی از مهم‌ترین‌ها بازسازی اعتماد عمومی بود.

وی ادامه داد: دومین نکته که رهبر انقلاب عنوان کردند مشخص کردن رسالت و مسئولیت دولت جدید بود که همان بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ است که مقصود تنها جریان آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و ارشاد نیست بلکه بخش عمده وظیفه مندی دولت در این است که فرهنگ انقلابی را در تمام ابعاد کشور ریل‌گذاری کند.

امام‌جمعه مشهد گفت: ازجمله ابعاد مهم فرهنگ انقلابی، فرهنگ مدیریت انقلابی است که در این راستا باید مدیریت‌ها به‌صورت انقلابی دربیاید و خوشبختانه طی مدت گذشته دولت مردمی – انقلابی در این جهت فعالیت زیادی داشته است و در مقام پیاده شدن فرهنگ مدیریت انقلابی در جامعه برنامه‌های ریزی‌های فراوانی را هم در دست دارد.

علم الهدی با تأکید بر این‌که مدیریت انقلابی در مدیریت جهادی است گفت:دو گونه مدیریت داریم اول این‌که مدیری در مجموعه‌ای که قرارگرفته  بر اساس امکانات موجود و نیروی انسانی موجود شروع به مدیریت و اداره کشور می‌نماید که در این نوع مدیریت شاهد مدیریت روزمره هستیم و نه مدیریت انقلابی و باید بدانیم که این نوع مدیریت برای این نظام و انقلاب جواب نمی‌دهد.

وی بابیان این‌که بخشی از مشکلاتی که اکنون داریم مربوط به مدیریت گذشته است ادامه داد: مدیران گذشته و مدیران رأس نظام فاسد و مغرض نبوده‌اند بلکه فقط می‌خواستند کشور را با امکانات موجود مدیریت کنند.

امام‌جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری اما به دولت جدید دستور دادند که تحت عنوان بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ، نوع و نحوه فرهنگ مدیریت باید عوض شود به این معنا که مدیریت انقلابی انجام شود.

علم الهدی گفت: مدیریت انقلابی یعنی جهادی عمل کردن به این معنا که زمان و ساعت ندارد و در نحوه عملکرد، امکانات موجود ملاک نیست و باید امکانات از سوی مدیر تولید و کشور در عین عقلانیت و بر اساس تجربه مدیریت شود.

وی راه‌اندازی مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی امام خمینی(ره) در مشهد را مصداق عینی و واقعی مدیریت انقلابی و جهادی دانست و بیان کرد: طبق امر مقام معظم رهبری به دولت سیزدهم مدیریت انقلابی جهادی در کشور باید به‌صورت فرهنگی رایج و همیشگی ریل‌گذاری شود  و خوشبختانه تاکنون عملکرد مطلوبی در این زمینه نشان داده‌شده است.

امام‌جمعه مشهد خطاب به مردم انقلابی و پای‌کار نظام و انقلاب گفت: در تحقق این نوع مدیریت همکاری مردمی چون شما که ۴۳ سال عزت انقلاب را در دنیا تثبیت کرده‌اید ضروری است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7