اقتصاد استان در شرایط جنگ اقتصادی باید به صورت قرارگاهی مدیریت شود
اقتصاد استان در شرایط جنگ اقتصادی باید به صورت قرارگاهی مدیریت شود

استاندار خراسان رضوی در نشست بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در محل این مرکز تشکیل شد، گفت: در حال حاضر کشور در حوزه اقتصادی در شرایط غیرعادی و جنگ اقتصادی بسر می‌برد و در چنین شرایطی برای هدایت اقتصاد باید به‌صورت عملیاتی و قرارگاهی عمل نمود.

به گزارش اخترشرق؛ یعقوب علی نظری در این نشست در تشریح شرایط این قرارگاه بیان داشت: وضعیت کشور در حوزه اقتصاد عادی نیست و در این شرایط با ستادهای تعریف‌شده اداری نمی‌توان نتیجه گرفت، پس به تشکیلاتی که به‌صورت خلاصه‌سازی و عملیاتی با تأکید بر سیستم قرارگاهی عمل می‌نماید نیاز است.

 ویبیان کرد: حفظ، ارتقاء بخشی، احیا و ایجاد جریان‌های اقتصادی از ضروریات این‌گونه مدیریت است.

 رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تأکید کرد: جریان اقتصادی استان باید در یک نقطه مرکزی در استان هدایت‌شده و این مرکز به‌تمامی اطلاعات اقتصادی استان دسترسی داشته باشد تا بتوان رصد، نظارت و هدایت جریان اقتصادی را با حداکثر بهره‌وری انجام داد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این مرکز جریان جاری فعالیت‌های اقتصادی استان در همه عرصه‌ها مدیریت و هدایت می‌شود و تلاش خواهد شد با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان بهر ولی را به حداکثر برسانیم و در مقابل هرگونه مشکل اقتصادی مانند رکود، تعطیلی واحدهای صنعتی و … عکس‌العمل نشان داده شود و سپس به دنبال ظرفیت‌های جدید با رویکرد سرمایه‌گذاران خارجی، داخلی و سرمایه‌های خرد مردم خواهیم رفت.

در پایان این جلسه نایب ریس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز خواستار هدایت تمامی سرمایه‌گذاران قبل از هر اقدامی به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان شد و گفت: با توجه به تنوع خدمات این مرکز اعم از راهنمایی و هدایت سرمایه‌گذاران، ثبت شرکت، پنجره واحد معدن و … و همچنین حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در این مرکز، مراجعه سرمایه‌گذاران قبل از هر اقدامی می‌تواند به سهولت کار آن‌ها کمک نماید. دکتر حسین امیر رحیمی افزود: از منظر اقتصادی برنامه‌ریزی برای توسعه با اولویت تجمیع اطلاعات و سوابق آماری و مطالعاتی صورت گرفته امکان‌پذیر است که در پیشنهاد استاندار محترم این موضوع به بهترین شکل امکان‌سنجی شده است.

image_printچاپ مطلب

Views: 97