افزوده شدن ٨ دستگاه آمبولانس بازسازی شده به ناوگان اورژانس مشهد
افزوده شدن ٨ دستگاه آمبولانس بازسازی شده به ناوگان اورژانس مشهد

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ٨ دستگاه آمبولانس بازسازی شده اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ناوگان خدمت رسانی اضافه شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی یزدانی گفت؛ بازسازی آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات تحریم ظالمانه و تأمین آمبولانس‌های مناسب و استاندارد در دستور کار این مرکز قرار گرفته و در همین راستا ۸ دستگاه آمبولانس بازسازی شده دیگر به ناوگان اورژانس ۱۱۵ مشهد اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: با مساعدت و کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان اورژانس کشور و پیگیری حوزه اجرایی و امور فنی آمبولانس‌های مرکز اورژانس پیش بیمارستانی پس از طی شدن مسیر قانونی و اداری، هشت دستگاه آمبولانس بنز ۳۱۴ که به علت فرسودگی و تصادفات و نقص متعدد فنی از چرخه عملیاتی خارج شده بودند پس از بازسازی و تعمیرات اساسی و نصب کابین استاندارد با امکان انتقال دو مصدوم و جانمایی و دسترسی مناسب به تجهیزات پزشکی به چرخه عملیاتی بازگشته است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: طبق برنامه‌های مهم این مرکز در سال ۱۴۰۲ در صورت تأمین اعتبارات کافی بازسازی آمبولانس‌های فرسوده باید تا ۵۰ دستگاه پیگیری گردد و این امر گامی مؤثر در افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان محسوب می‌شود.

دکتر یزدانی گفت: تعداد زیاد مأموریت‌های شهری و ترافیک سنگین، گرانی و کمبود و هزینه بالا قطعات مصرفی و همچنین تحریم‌های ظالمانه وعدم امکان واردات آمبولانس جدید به کشور از عوامل فرسودگی آمبولانس‌ها به شمارمی رود و حضور خیرین سلامت در روند این بازسازی مهم می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7