افزایش ۴۵۴ عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر طی دو ماه اخیر
افزایش ۴۵۴ عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر طی دو ماه اخیر

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر در سال جاری به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی گفت: در اولین جلسه انجمن کتابخانه ها که در تاریخ ۲۸ خرداد برگزار شد تعداد اعضای فعال را ۶۰۹۵ نفر اعلام کردیم . در مدت دو ماه این تعداد به ۶۵۱۹ نفر رسیده است و ۴۵۴ نفر در دو ماه افزایش عضو داشته ایم.
فیض عارفی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه گفت: در ستاد بزرگداشت امام ، مسابقه کتابخوانی بر عهده اوقاف و نهاد کتابخانه ها قرار رفت. در این مسابقه ۸۰۰ نفر شرکت کردند و به ۱۵ نفر جوایزی اهدا شد .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر افزود: در دهه اول محرم دو طرح کتابخوانی اجرا شد. اولی به صورت خودجوش و توسط سخنرانان مذهبی به صورت معرفی کتاب با محوریت عاشورا انجام شد و کار دوم فعالیت کارگروه انصارالمهدی بود که هر شب یک کتاب معرفی کردند . برگزاری نمایشگاه کتاب در محل اقامه نماز جمعه نیز از دیگر کارهای این گروه بود.
وی خاطر نشان کرد: در دهه دوم محرم هم معرفی کتاب با محوریت عاشورا خواهیم داشت.
فیض عارفی یکی از اقدامات شایسته اخیر را ساخت کتابخانه خیر ساز روستای فرگ دانست و گفت: این کتابخانه توسط خانواده شهید غفوری ساخته شده است و به نهاد کتابخانه ها واگذار گردید.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر تصریح کرد: سهم نیم درصد تنها منبع تأمین هزینه های جاری کتابخانه های عمومی است. یک بخش از آن پرداخت شده است و امیدواریم بقیه این سهم به موقع پرداخت شود تا ارائه خدمات کتابخانه ها با چالش مواجه نگردد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 19