افزایش ۵۰ درصدی خدمات اورژانس هوایی ١١۵ مشهد
افزایش ۵۰ درصدی خدمات اورژانس هوایی ١١۵ مشهد

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال به ٢۴ مصدوم و بیمار بدحال از طریق اورژانس هوایی امداد رسانی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی یزدانی خاطر نشان کرد: با توجه به توسعه اورژانس هوایی در سالهای اخیر و تأثیر و نقش مهم این خدمت در کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی و انتقال سریع بیماران بدحال مانند سکته مغزی و قلبی و مادران باردار از مناطق دور و صعب العبور، تلاش شده است تا مأموریت‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا از ابتدای امسال تا کنون، اورژانس هوایی مشهد به ۲۴ بیمار و مصدوم بدحال توانسته است خدمات سریع فوریتهای پزشکی را ارائه و بیماران را به مراکز درمانی منتقل نماید که در زمان مشابه با رشد ۵۰ درصدی خدمات به بیماران و مصدومین را شاهد هستیم.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به موضوع شروع طرح کاهش تلفات حوادث ترافیکی در کشور و نقش مهم اورژانس هوایی و تأکید رییس دانشگاه در توسعه این خدمت مهم در مناطق زیر پوشش، این مرکز در تلاش است، با پیگیری‌های متعدد شرایط تأسیس اولین پایگاه استاندارد اورژانس هوایی را فراهم کند.

image_printچاپ مطلب

Views: 43