اعطای بالغ بر سه هزار مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی
اعطای بالغ بر سه هزار مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از سه هزار مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی اعطا و در سال گذشته، ۹ هزار شغل خالص ایجاد شده است.

به گزارش اختر شرق؛ مسعود فیروزی اظهار داشت: در دو سال گذشته تمامی کسانی که پشت نوبت مستمری بودند، مستمری دریافت کردند. نزدیک به ۵۰ هزار نفر از افراد پشت نوبت مشمول مستمری شدند. میزان حق پرستاری به لحاظ تعداد افراد و مبلغ پرداختی به دو برابر رسیده است.

وی افزود: بالغ بر سه هزار مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی اعطا و در سال گذشته، ۹ هزار شغل خالص ایجاد شده است. فیروزی در خصوص طرح شیرخوارگاه بدون فرزند گفت: این طرح با همکاری دادگستری، اولین بار در استان خراسان رضوی اجرا شده است. تمامی فرزندانی که به هر علتی به بهزیستی تحویل داده شده‌اند با هدف کوتاه کردن مسیر فرزندخواندگی، تحویل خانواده‌ها می‌شوند؛ یا در طول دورانی که خانواده صلاحیت نگه‌داری فرزندشان را ندارند، به صورت مهمان در خانواده‌های تایید شده، پذیرفته می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به کارهای فرهنگی که در سطح استان انجام شده است، خراسان رضوی به عنوان پایه‌گذار پذیرش فرزندخواندگی معلولین و نیازمندان به درمان شد. فیروزی تاکید کرد: بهزیستی نمی‌تواند به تنهایی و با اتکا به اعتبارات دولتی وظایفش را انجام دهد؛ خوشبختانه مردم حضور دارند و به ما کمک می‌کنند. مشارکت‌های مردمی نیز در دو سال اخیر سه برابر افزایش یافته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 40