استقرار ۴۵۴۵ شعب اخذ رای در خراسان رضوی برای انتخابات ۱۱ اسفند
استقرار ۴۵۴۵ شعب اخذ رای در خراسان رضوی برای انتخابات ۱۱ اسفند

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۴۵ شعبه پایش و قطعی شده که سه هزار و ۵۶۴ شعبه ثابت و ۹۸۱ شعبه سیار است.

به گزارش اختر شرق؛ امیر فریدنیا در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: با توجه به بررسی در فضای مجازی، محتواهایی که در این فضا منتشر می‌شود بر مسائل امیدآفرینی و امیدبخشی جامعه تمرکز دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر بیان مسائل و واقعیت‌های جامعه در راستای امیدآفرینی نیز گام برداریم.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: مردم باید بدانند ما در حال جهاد هستیم و باید علاوه بر آن در حوزه دشمن‌شناسی جدیت داشته باشیم که بدانیم دشمن در چه حوزه‌هایی ورود پیدا می‌کند.

در این راستا نقطه کانونی مباحث پیش‌رو مسئله امید و امیدآفرینی است که رسانه‌ها باید بیشتر به آن بپردازند و کمتر به مسائلی که در جامعه باعث بی‌اعتمادی می‌شود دامن بزنند.

بخشی از این مباحث واقعا مطالعه نشده و از روی فضای ظاهری منتقل می‌شود لذا احساس جهاد در برابر دشمن و امیدآفرینی باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی در خصوص جانمایی شعبات اخذ رای عنوان کرد: شعب اخذ رای پس از تشکیل هیئت‌های اجرایی به سمت پایش مکان‌های شعب اخذ رای رفت و از سه منظر اجرایی، زیرساختی و مسائل امنیتی به این مکان‌ها توجه شد.

براین اساس تاکنون چهار هزار و ۵۴۵ شعبه پایش و قطعی شده که سه هزار و ۵۶۴ شعبه ثابت و ۹۸۱ شعبه سیار است آنچه در این دوره مورد تاکید است توجه به کلونی‌هاست که بتوانیم شعب سیار را اعزام کنیم و رای مردم را اخذ کنند.

فریدنیا از اعتبار پنج مدرک شناسایی برای شرکت در انتخابات خبر داد و گفت: طی ادوار گذشته تنها با شناسنامه و کارت ملی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما در این دوره با ۵ مدرک می‌توانند رای دهند.

وی درخصوص آموزش بیان کرد: طی آسیب‌شناسی‌ای که پیش از آغاز سال به آن پرداختیم حدود ۹ دوره آموزشی برای فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران مستقل برگزار کردیم.

دوره‌های شبیه‌سازی اخذ رای برگزار شد و بنا داریم برای نیروهای انتظامی که مسئول برقراری امنیت شعب هستند دو سه روز آموزش برگزار کنیم.

فریدنیا خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت استان ۷۸۰ نفر که ۶۷۹ نفر مرد و ۱۰۱ نفر خانم هستند، تایید شدند.

خوشبختانه رقابت بین کاندیداها برقرار است و ان‌شاءالله شاهد یک انتخابات پرشور خواهیم بود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی درخصوص انتخابات الکترونیک بیان کرد: تقریبا از سه ماه گذشته بحث انتخابات تمام الکترونیکی را داشتیم، اما با برخی نواقص روبه‌رو شدیم که رفع شد.

خراسان رضوی آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را دارد اما تاکنون وزارت کشور به دلیل‌عدم اعلام شورای نگهبان موضوع برگزاری الکترونیک را تایید نکرده است.

امیدواریم تا پایان دی ماه تکلیف برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک یا دستی مشخص شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11