استاندار خراسان رضوی همزمان با بروز وضعیت قرمز در مشهد تاکید کرد:  بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند
استاندار خراسان رضوی همزمان با بروز وضعیت قرمز در مشهد تاکید کرد:  بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت آمادگی کامل مراکز درمانی گفت: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند چراکه نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان به موقع به بیماران را در پی خواهد داشت.

به گزارش اخترشرق؛ یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه وارد شرایط خاص شدیم و در سه بخش متناسب با این شرایط مدیریت صورت خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود: در بخش اول رعایت بهداشت، گسترش مسائل بهداشتی و تبلیغ آن حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های مربوطه و اصناف ضریب دقت و هوشیاری را به شدت افزایش دهند تا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارتقاء یابد. همچنین ضرورت دارد با استفاده از صداوسیما، تبلیغات محیطی و پیامک مردم را هوشیار کنیم تا مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

نظری با اشاره به ضرورت آمادگی کامل مراکز درمانی افزود: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند چراکه نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان به موقع به بیماران را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی به حوزه آموزش و پرورش پرداخت و تاکید کرد: در مناطق قرمز و نارنجی فعالیت مدارس کاملا غیرحضوری است. همچنین در مناطقی که شرایط آن‌ها زرد است. به محض دیدن یک فرد، معلم و دانش آموز؛ وضعیت مدرسه و کلاس بررسی شود و در صورت شیوع بلافاصله تعطیلی اعمال گردد.

وی در ارتباط با نحوه برگزاری تجمعات خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی که بنا است تجمعی برگزار شود، مدت زمان یک ساعت و سی دقیقه و با ظرفیت ۲۵ درصد فعالیت مجاز خواهد بود. ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال شده باشد.

نظری مجددا خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بخش اصناف شد و تاکید کرد: ستاد اختصاصی اصناف در مشهد برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین به حوزه فعالیت رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: رستوران‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی باید به شکل بیرون بر خدمات دهند و در مناطق زرد هم شرط فعالیت، افزایش ضریب مراقبت است.

وی یادآور شد: سیاست کشور تعطیلی نیست چراکه مدعی هستیم مصون‌سازی بالایی با واکسیناسیون صورت گرفته و بنابر این مکلف و ملزم به محدودیت‌های هوشمند مرحله به مرحله در همه بخش‌ها هستیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 25