استاندار خراسان رضوی: لزوم آمادگی برای مواجهه با پیک احتمالی ششم کرونا
استاندار خراسان رضوی: لزوم آمادگی برای مواجهه با پیک احتمالی ششم کرونا

استاندار خراسان رضوی ضمن تأکید بر فعال شدن همه ظرفیت‌ها ازجمله مجموعه نظام پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: باید آمادگی مواجهه با پیک احتمالی بعدی کرونا را داشته باشیم.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در جمع روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: انتظار مردم از مجموعه مدیران این است که اگر چنانچه پیک ششم اتفاق افتاد، مشکلات پیک پنجم تکرار نشود.

استاندار خراسان رضوی گفت: به فرمانداران تأکید شده است که حتماً جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان‌ها را به‌صورت مرتب تشکیل داده و ستادهای پشتیبانی و حمایتی خودشان را مبتنی بر تصمیمات و برنامه‌های قرارگاه‌های عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی دنبال کنند.

وی ابراز کرد: باوجود تشکیل قرارگاهی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود، در خصوص موضوعات مربوطه رصد لحظه‌ای انجام خواهد شد و به دنبال آن هم‌افزایی و هماهنگی اتفاق خواهد افتاد.

نظری بر آمادگی مجموعه علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم که گرفتار برخورد انفعالی بشویم.

وی افزود: به هر دلیلی اگر استان ملتهب بشود نمی‌توانیم به امورات دیگر بپردازیم، لذا باید با تصمیم‌گیری و رصد به‌موقع از آن موضوعات التهاب آور پیشگیری بکنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نیازها و کمبودهای مجموعه علوم پزشکی قابل ارزیابی و برآورد است بنابراین تا جایی که امکان دارد باید قبل از وقوع چالش و پیک بعدی آن‌ها را برطرف کنیم.

نظری با اشاره به اینکه نظام پزشکی باید وظیفه اجتماعی خود را انجام دهد، خاطرنشان کرد: اگر در بزنگاه‌ها به داد مردم نرسیم رسالت اجتماعی خود را انجام نداده‌ایم لذا در این مجموعه باید از هم‎‌اکنون برنامه‌ریزی بشود که چطور کادر درمان خط مقدم را پشتیبانی بکنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 60