استاندار خراسان رضوی: افزایش تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی، هشدار دهنده است
استاندار خراسان رضوی: افزایش تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی، هشدار دهنده است

استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر شرایط و افزایش مناطق با وضعیت زرد کرونایی به ۱۰ شهرستان در این استان، به عنوان هشدار جدی در شیوع کرونا مطرح است.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا خراسان رضوی با بیان اینکه طی یک هفته گذشته وضعیت کرونایی در چهار شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد از آبی به زرد تغییر یافته است، گفت: هم‌اکنون ۱۰ شهرستان خراسان رضوی شامل مشهد، نیشابور، سرخس، بینالود، سبزوار، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، گناباد و کوهسرخ در وضعیت زرد قرار داشته و ۲۳ شهرستان وضعیت آبی دارند.

معتمدیان با اشاره به اینکه روند افزایشی آمار مراجعان سرپایی در استان خراسان رضوی زنگ خطر جدی در شیوع کرونا به شمار می‌رود، زیرا اکنون نتیجه مثبت آزمایش‌های سرپایی در استان طی هفته‌های اخیر از هشت به ۱۱ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: اگرچه هم‌اکنون آمار فوتی‌ها در خراسان رضوی همچنان روند کاهشی دارد اما تاثیر افزایش مراجعان سرپایی بر تعداد بستری شدگان، دو هفته بعد خود را نشان می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی با اینکه مسافرت‌ها و دورهمی‌های خانوادگی نقش مهمی در آمار مبتلایان دارد، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که طی هفته‌های اخیر سهم خودروهای خراسان رضوی که به مناطق جنوبی و شمالی کشور سفر داشته بالا بوده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های ارسالی حدود ۱۰ درصد کل جرایم خودرویی در مناطق جنوبی و شمالی کشور طی هفته‌های اخیر مرتبط با خودروهای خراسان رضوی بوده‌اند.

معتمدیان بر اطلاع‌رسانی در خصوص پرهیز از سفرهای غیر ضروری تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: با متخلفین در این خصوص برخورد جدی خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 127