از ۳۲ مرکز خدمات غیردولتی پیش بینی شده برای استان ۲ مرکز در کاشمر فعالیت خواهند کرد
از ۳۲ مرکز خدمات غیردولتی پیش بینی شده برای استان ۲ مرکز در کاشمر فعالیت خواهند کرد

گردهمایی مراکز خدمات غیر دولتی شهرستان‌های کاشمر، کوهسرخ و مه ولات با حضور کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج سازمان درمحل مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ معاون فنی جهاد کشاورزی کاشمر در گردهمایی مراکز خدمات غیر دولتی گفت: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی این مراکز می‌توانند کلیه وظایف و فعالیت‌های یک مرکز جهاد کشاورزی را انجام دهند.
احمدرضا محمودی مقدم افزود: جهاد کشاورزی هر شهرستان می‌توانددر خصوص واگذاری محل فعالیت و همچنین نیروی انسانی همکاری‌های لازم را انجام دهد تا به مرور زمان استقلال این مراکزصورت پذیرد.
وی تسهیل در روند کار مردم را از اهداف مهم تشکیل این مراکز عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت مراکز غیر دولتی تقریبا در کشور نوپا می‌باشد که این امر می‌طلبد وظایف مورد نظر کم کم به این مراکز واگذار شود تا تأثیرگذاری خود را نمایان سازد.
کارشناس مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: در سال گذشته بنا به این بوده است که بخش عمده امور ترویج به بخش خصوصی واگذار شود که به دلیل تکمیل نبودن زنجیره اطلاعات این امر در سال جاری محقق خواهد شد.
محمدرضا رضایی افزود: ۱۴۹ فعالیت ترویج قابل واگذاری به مراکز خدمات غیردولتی می‌باشد که تقریبا بیش از ۹۰ درصد امور را شامل می‌شود.
وی استفاده از تجریبیات گذشته ورفع نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت در تشکیل اینگونه مراکز را ضروری دانست و از جمله وظایف مهم این مراکز را توسعه کشاورزی قراردادی عنوان کرد.
کارشناس مدیریت ترویج سازمان بیان کرد: از جمله اهداف تشکیل و شکل گیری این مراکز می‌توان به افزایش بازدهی و اصلاح روند کنونی، واگذاری خدمات کشاورزی به مراکز غیردولتی و جلوگیری از موازی کاری با سایر دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد.
او تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای فعالیت ۳۲ مرکز خدمات غیردولتی در سطح استان انجام گرفته است که ازاین تعداد ۲ مرکز در بخش‌های مرکزی و فرح دشت شهرستان کاشمر فعالیت خود را انجام خواهند داد.
وی اظهار کرد: شروع فعالیت این مراکز باید حداقل با ۵ عضو با تخصص‌های مختلف باشد که ازاین تعداد ۳ نفر آن‌ها حتما می‌بایست دارای پروانه اشتغال باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23