از ابتدای سال جاری تاکنون:  صدور سند تک برگ کاداستر برای ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان بردسکن
از ابتدای سال جاری تاکنون:  صدور سند تک برگ کاداستر برای ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان بردسکن

از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان بردسکن سند تک برگ کاداستر صادر شد.

به گزارش اخترشرق؛ حمید رضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با اعلام این خبر گفت: از ابتدای شروع پروژه کاداستر در سال ۹۰ تا پایان سال ۹۹ مساحت ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی دارای سند تک برگ شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون نیز برای ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی مربوط به ۳۸ پلاک شهرستان بردسکن سند تک برگ صادر شده است.

وی افزود: اجرای این طرح در واقع ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی وتوصیفی است و به منظور مدیریت بهینه اراضی ملی و ساماندهی وتعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی و بسترسازی جهت تحقق اهداف سازمان وحفظ حقوق بیت ا لمال می‌باشد که با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صورت گرفته است؛ و لذا اخذ اسناد تک برگ یکی از بهترین راهکارها جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب می‌باشد.

اقبالی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح کاداستر و بروزرسانی نقشه‌ها، تصرفات و جعل اسناد و تغییر کاربری‌ها و اختلافات حقوقی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

سید حسن موسوی کارشناس ممیزی و مسئول طرح کاداستر شهرستان گفت: در آبان ماه سال جاری برای پلاک‌های ریگ شاه ۱۳۰- فرعی و غرب کال سبز ۱۶۶- فرعی از ۳۹۳- اصلی جمعا به مساحت ۱۶۰ هزار هکتار سند تک برگ صادر شده است.

وی افزود: تا کنون برای حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی شهرستان بردسکن (۷۳۰ هزار هکتار) سند تک برگ صادر شده است؛ که تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری برای کلیه اراضی ملی شهرستان سند تک برگ کاداستر صادر گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 24