اختراع دستگاه کاهنده درد در زمان تزریق دارو به کودکان
اختراع دستگاه کاهنده درد در زمان تزریق دارو به کودکان

محقق و مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به اختراع دستگاه کاهنده درد در زمان تزریق دارو به کودکان شد.

به گزارش اختر شرمدیر گروه پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مخترع این دستگاه؛ با اشاره به اینکه یکی از موضوعات چالش برانگیز در حوزه خدمت‌رسانی به کودکان بیمار، رگ گیری و کاهش درد هنگام این اقدام درمانی حوزه پرستاری است، اظهار کرد: از همین رو با طراحی یک زنبورک به صورت ویبراتور و در قالب دو مدل سرما و گرما، ضمن کاهش استرس بیمار، عمل رگ گیری انجام می‌شود تا این اقدام درمانی با کمترین عارضه همراه باشد.

دکتر طاهره صادقی با بیان اینکه گواهی ثبت اختراع این محصول اخذ شده است، خاطر نشان کرد: پرستاری از کودکان باید با صبر و شکیبایی و درک روحیات همراه باشد از همین رو طراحی این زنبورک با بالهای سفید رنگ که بر روی آرنج کودک نصب می‌شود ضمن خاطره بازی از بیمارستان، موجب کاهش عارضه رگ گیری می‌شود.

مدیر گروه پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیات علمی با طراحی اپلیکیشن‌هایی تلاش‌های زیادی در راستای استانداردسازی خدمات پرستاری به بیماران ارایه کرده اند، گفت: طراحی اپلیکشین ویژه بیماران کووید توسط دکتر رضائیان، تدوین برنامه مراقبت از کودکان مبتلا به کرونا با همکاری وزارت خانه توسط دکتر رضائیان و دکتر صادقی، تدوین برنامه جامع مراقبت معنوی نوجوانان توسط دکتر رزاقی از دیگر خدماتی است که منجر به تولید محصول در این گروه آموزشی شده است.

دکتر صادقی با بیان اینکه پرستاری کودکان جزو تخصص‌های رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به صورت ویژه در فیلد کودکان و اطفال فعالیت می‌کند و مراقبت از کودک به دانشجویان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: بیماریهای اختصاصی کودکان در این فیلد مورد بررسی قرار می‌گیرد و علاوه براین انجام دوره کارآموزی برای دانشجویان مقطع ارشد و دکتری تخصصی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات موثر در پرستاری از کودکان درک شرایط روحی مادر کودک است، اظهار کرد: از همین رو توصیه می‌شود افرادی که در این فیلد مشغول تحصیل و خدمت هستند افرادی صبور و مهربان باشند و شرایط پیش آمده برای یک خانواده را به خوبی درک کنند.

مدیر گروه پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پذیرش کودک و برقراری ارتباط با کودک و درک سیر تکاملی کودک از مهمترین فاکتورهای خدمت‌رسانی در این فیلد آموزشی است.

image_printچاپ مطلب

Views: 7