اختتامیه همایش‌های «مدیریت دانش» و «نقش خراسان در هنر اسلامی»
اختتامیه همایش‌های «مدیریت دانش» و «نقش خراسان در هنر اسلامی»

مراسم اختتامیه همایش‌های «مدیریت دانش» و «نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی» روز جمعه در مشهد برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ مراسم پایانی این همایش‌ها با حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی گروه‌های اختتامیه همایش‌های «مدیریت دانش» و «نقش خراسان در هنر اسلامی» کامپیوتر، مدیریت، حسابداری، هنر اسلامی، نقاشی، موسیقی و … در محل سالن همایش بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

رئیس همایش‌های «مدیریت دانش» گفت: بیشتر مقالات تبدیل به ثروت نمی‌شود و در حد همایش و پایان‌نامه باقی می‌ماند، لذا باید تلاش کنیم که مقالات تبدیل به ثروت شده و در همه‌جا بتوان از آن استفاده کرد.

 دکتر هاشم جلیلی ادامه داد: این در حالی است که متأسفانه بسیاری از مقالات داخلی در خارج از کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دریافت مقالات متعدد با تأکید بر اینکه باید تمهیداتی اندیشیده شود که از مقالات ارائه‌شده در بخش‌های مختلف استفاده شود، ابراز امیدواری کرد، همکاری‌ها با بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی ادامه پیدا کند تا دانشجویان بتوانند از منابع علمی این مجموعه استفاده کنند.

دبیر کمیته علمی همایش «نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی» نیز گفت: یکی از اهداف اصلی موسسه آموزش عالی فردوس، ارتباط تنگاتنگ با جامعه پژوهشی علمی و هنری است و این همایش موضوعی است که ریشه در فرهنگ و تمدن این مرزوبوم دارد.

دکتر سید حسین مجتبوی بابیان اینکه خراسان از دیرباز جایگاه بسیار رفیعی در تمدن بشری داشته و دارد، افزود: این سرزمین کهن، پلی بین تمدن‌های بزرگ جهان است؛ تاریخ ایران فرازوفرودهای بسیاری دارد و در این تاریخ، خراسان پایگاه علم و دانش بوده است.

او با اشاره به اینکه با ورود امام رضا (ع) به خراسان، این سرزمین رنگ و بوی دیگری به خود گرفت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم عرصه‌های مختلفی که خراسان و خراسانی‌ها در آن درخشیدند؛ همچون هنر، ادبیات، فنّاوری و صنعت و… به نسل‌های بعدی شناسانده شود.

مجتبوی ادامه داد: ما در کمیته علمی همایش با بهره‌گیری از محققان داخل و خارج از موسسه و همچنین گروهی از نهادها، حرکت بزرگی را برای شناخت سرزمین کهن خراسان آغاز کرده‌ایم.

منبع: صداوسیما

image_printچاپ مطلب

Visits: 1