احیای بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی
احیای بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: از میان ۵ هزار واحد صنعتی استان حدود ۸۹۰ واحد راکد بودند که از این تعداد بیش از ۳۰۰ واحد احیا و ۳۵‌ واحد هم در حال احیا هستند.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری دوشنبه ۲۰ فروردین در نشست هم‌اندیشی با علما، اساتید حوزه علمیه، خطبا، ائمه جماعت مساجد، طلاب و روحانیون که در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای دولت از ۵ هزار واحد صنعتی استان حدود ۸۹۰ واحد راکد بودند که از این تعداد بیش از ۳۰۰ واحد احیا و ۳۵ واحد هم در حال احیا هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی از شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار از جمله نرخ اشتغال گفت: در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان کاهش یافت و در مقابل، نرخ مشارکت افزایش داشت.

پس در نرخ بیکاری پایین‌تر از نرخ کشوری و در نرخ مشارکت بالاتر از نرخ کشور هستیم که حاکی از جریان رو به رشد اقتصاد استان است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۶ هزار اشتغال خالص داشته‌ایم البته جمع‌بندی ما این است در دو سال گذشته در استان بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال خالص و بیش از این آمار، اشتغال‌های خرد و خانگی مبتنی بر تسهیلات داشته‌ایم.

نظری بیان کرد: نزدیک به ۴۵۰ همت منابع بانکی را طی حدود ۲ سال و اندی گذشته وارد جریان اقتصادی استان کردیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در موضوع زیرساخت‌ها موضوعی مثل آب برای ما موضوع جدی است.

در موضوع آب باید نقطه اوج مصرف را در نظر بگیریم که پروژه‌های مهمی برای رفع بحران‌ها تعریف شده است.

وی گفت: در حوزه گازرسانی برنامه‌ریزی ما این است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۱۴۰۳ از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

نظری ابراز کرد: منابع مالی دولت محدود است در همین راستا ۵ بسته مولدسازی به ارزش ۲۳ همت در حوزه‌هایی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم میز خدمتی با حضور استاندار و مدیران برخی از دستگاه‌ها برگزار و به مشکلات مطرح شده پاسخ داده شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2