اجرای ۵۷ طرح تامین آب پایدار در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی
اجرای ۵۷ طرح تامین آب پایدار در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۵۷ طرح تامین آب پایدار در ۲۵ شهر این استان با جمعیت ۸۱۳ هزار نفر در حال اجراست.

به گزارش اختر شرق؛ حسین امامی اظهار کرد؛ از این تعداد ۱۵ طرح در شهرهای با وضعیت قرمز (میزان آب مصرفی بیشتر از آب تولیدی)، ۱۸ طرح در شهرهای نارنجی (میزان تولید و مصرف آب برابر)، هشت طرح در شهرهای با وضعیت زرد (بالابودن املاح آب) و بقیه در سایر شهرهای استان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: گلبهار، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور، قوچان، گناباد، سبزوار، فیروزه، صالح آباد، تایباد، بردسکن، طرقبه – شاندیز، خوشاب، خواف، چناران، خلیل آباد، باخرز، جغتای، کلات، زبرخان، رشتخوار، زاوه، سلطان آباد، بجستان و ششتمد شهرهایی است که این طرح‌ها در آن‌ها در دست اجراست.

وی گفت: جبران کسری آب از شرکت آب و فاضلاب مشهد، مدیریت فشار، حفر چاه، خرید از چاه کشاوزی (خرید آب چاه یا معاوضه آن با پساب)، جا به جایی و تجهیز چاه، اصلاح خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز از جمله طرح‌های در دست اجراست.

امامی افزود: به تعداد مشترکان جدید شرکت نیز طرح‌های توسعه تامین آب تعریف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: برای روستاها هم طرح‌های آبرسانی تدوین می‌شود، پرونده توسعه و بهره‌برداری در آبفا هیچ‌گاه بسته نخواهد شد چرا که جمعیت و به تبع آن مشترکان آب همچنان رو به افزایشند و شرکت آبفا نیز متعهد به تامین آب مناطق شهری و روستایی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41