اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بردسکن باید از مقدمات عبور
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بردسکن باید از مقدمات عبور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بردسکن باید از مقدمات عبور کند و مردم این شهرستان باید به کمک دستگاه های اجرایی، هر چه سریعتر عملیات اجرایی و ایجاد فونداسیون خانه ها را آغاز کنند.

به گزارش اختر شرق؛ جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استان رضوی در شهرستان بردسکن و در حاشیه نشست شورای مسکن این شهرستان گفت: مردم بردسکن باید ظرف یک ماه آینده این کار به انجام برسانند تا قبل از شروع سرما، واحدهای مسکونی به مرحله سازه رسیده باشد.

وی ادامه داد: مساله تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بردسکن به سرعت پیش رفته و ۹۰ درصد از آن تامین شده است و هم اینک دیگر مساله‌ای به عنوان تامین زمین برای ساخت مسکن در شهرهای «انابد، شهرآباد و بردسکن» نداریم و فقط تامین زمین در بخش کوچکی از شهر بردسکن هنوز تعیین تکلیف نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به واگذاری ۴۳۹ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در شهرستان بردسکن گفت: با اهتمامی که در شبکه بانکی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد امید است ظرف یکی دو ماه آینده جهشی در تولید مسکن این شهرستان به وجود آید.

خدایی افزود: شرکت‌های خدمات رسان اعم از برق، گاز و آب آماده اجرای زیرساخت‌ها هستند و پروانه‌های ساختمانی نیز به سرعت صادر می‌شود فقط هر چه سریعتر باید ساخت مسکن در شهرستان بردسکن آغاز شود تا سال آینده بهره برداری از واحدهای مسکونی در زمین‌هایی که به شهروندان واگذار شده است را شاهد باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن «انابد» با کمک شهرداری از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و هم اینک زیرسازی و بخشی از جداول بتنی انجام و ۳۰ درصد از عملیات اجرایی طرح در سایت انجام شده است.

وحید داعی افزود: در نشست شورای مسکن بردسکن مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب این شهرستان آب را به صورت موقت برای سایت نهضت ملی مسکن در انابد تامین کند و مردم ظرف حداکثر یک ماه آینده اجرای فونداسیون‌ها در این سایت را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: جوانی جمعیت هم یکی دیگر از موضوعاتی است که در شهر انابد مورد توجه است و زمین بخشی زیادی از جوانان شده که امید است سایر متقاضیان جوانی جمعیت نیز با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن و ثبت نام بتوانند از موضوع واگذاری زمین استفاده کنند.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2