آیین گرامیداشت روز همبستگی با مردم کشمیر در مشهد برگزار شد
آیین گرامیداشت روز همبستگی با مردم کشمیر در مشهد برگزار شد

آیین گرامیداشت روز همبستگی با مردم کشمیر با حضور مقامات سیاسی و دیپلماتیک در محل کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این مراسم محمد ططو، کنسول کشور عراق در مشهد، فاتح توپچو، سرکنسول ترکیه در مشهد به همراه مسئولان نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور حضور داشتند.
سجاد محمدخان، کنسول پاکستان در مشهد، پیام نخست‌وزیر پاکستان به مناسبت پنجم فوریه روز ملی همبستگی با مردم کشمیر را قرائت کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: مردم پاکستان روز همبستگی کشمیر را گرامی می‌دارند تا بار دیگر بر حمایت تزلزل‌ناپذیر خود از مردم کشمیر تأکید کنند.
در این پیام تأکید شده است: صلح پایدار، امنیت و توسعه در منطقه منوط به حل مسالمت‌آمیز مناقشه جامو و کشمیر است.
در پیام نخست‌وزیر پاکستان بر برگزاری یک همه‌پرسی آزاد و منصفانه تحت حمایت سازمان ملل در کشمیر تأکید شده است.
نخست‌وزیر پاکستان در پیام خود خاطرنشان کرد: پاکستان به حمایت‌های خود از مردم کشمیر ادامه خواهد داد. تظلم خواهی مردم کشمیر با زبان هنر بیان می‌شود
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در عصر اطلاعات، استفاده از ابزار هنریکی از راهکارهای مهم برای رساندن پیام مردم مظلوم کشمیر به جهانیان است.
مجید عسگری بیان کرد: ما در کنار مردم کشمیر هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه از هنرمندان و فعالان هنری حمایت کنیم.
به گفته رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، هفته‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی محل مناسبی برای همفکری و هم‌اندیشی در این زمینه خواهد بود.
لازم به ذکر است؛ ۵ فوریه سال ۱۹۹۰ میلادی مصادف با سالگرد صدور قطعنامه سازمان ملل به‌عنوان روز همبستگی با مردم کشمیر نام‌گذاری شده است. در این قطعنامه مناطق مسلمان‌نشین کشمیر به‌عنوان بخشی از پاکستان مصوب شده اما این قطعنامه از سوی هند پذیرفته‌نشده است.
خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Views: 87