آیین انعقاد دوازده تفاهم نامه آموزشی مهارتی ایجاد هنرستان جوار صنعت در خراسان رضوی
آیین انعقاد دوازده تفاهم نامه آموزشی مهارتی ایجاد هنرستان جوار صنعت در خراسان رضوی

آیین انعقاد دوازده تفاهم نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار صنعت در استان خراسان رضوی با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین انعقاد این ۱۲ تفاهم نامه گفت: طبق فرمایشات حضرت آقا ما با بیماری دانشگاه گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی و مطلوب و اجرای برنامه توسعه متوازن شاخه ای و رشته ای زمینه رفع این مسئله فراهم شود.

به گزارش اختر شرق؛ کاظمی گفت: با شناسایی استعداد و علایق دانش آموزان زمینه تقویت آن‌ها در دوره متوسطه فراهم می‌شود و با مشاوره و هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزان به سمت علاقه خود و نیازهای کشور راهنمایی می‌شوند و ماحصل آن توسعه متوازن در آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر پیشرفت اقتصادی، صنعت، تولید و اشتغال است و پیشرفت کشور با نقش آفرینی آموزش و پرورش محقق خواهد شد؛ اما نکته قابل توجه این است که آموزش و پرورش به تنهایی نباید ایفاکننده این نقش باشد بلکه همیاری و همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادهای بخش‌های غیردلتی را می‌طلبد.

کاظمی تاکید کرد: حل مسئله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان‌پذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است.

وی ادامه داد: تقویت نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی باید با مشارکت دینفعان اصلی بازار کار از جمله کارخانجات، شهرک صنعتی، اتحادیه‌ها و اصناف و… انجام شود و هنرستان‌های جوار مراکز صنعتی، خدماتی و کشاورزی ایجاد کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پایان این کار و انعقاد این تفاهم نامه‌ها تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر با مشارکت خود صنایع و صنوف است.

وی بیان کرد: اگر دانش آموز ما بعد از خروج از آموزش و پرورش یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع شده و کار و اشتغال برای وی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سیاست نیست بلکه ضرورت است، زیرا از جمله چیزهایی که با تحقق این آموزش‌ها حل می‌شود مسئله ازدواج و جوانی جمعیت و بیکاری است که باز هم مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین پیشگیری کننده از آسیب‌های اجتماعی است.

کاظمی استان خراسان رضوی را استانی خاص و با ظرفیت‌های بالا عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۰ هنرستان جوار در کشور در سال گذشته ایجاد شده و آغاز به کار کرده‌اند و قطار توسعه آموزش‌های مهارتی تازه حرکت خود را شروع کرده است و نتایج آن در راه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان این مژده را داد: به دنبال این هستیم سربازی دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند را حل کنیم تا با تعهد به هنرستان و کارخانه جوار خود بعد از تحصیل در همان کارخانه مشغول به کار شوند.

در پایان این برنامه ۱۲ قرارداد بین صاحبان صنایع از جمله نساجی، چرم و نانوایی و… با آموزش و پروش منعقد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17