آمادگی همه جانبه پرستاران برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در دهه پایانی ماه صفر
آمادگی همه جانبه پرستاران برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در دهه پایانی ماه صفر

سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کادر پرستاری تمامی مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در آمادگی کامل هستند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد صادقی در حاشیه نشست هم اندیشی سوپروایزران کنترل عفونت مراکز درمانی و تیم کارشناسی کنترل عفونت معاونت درمان خاطر نشان کرد؛ با عنایت به تشرف خیل عظیمی از زائران بارگاه حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه آخر صفر و در راستای پایش و بررسی فرایندهای کنترل عفونت و آمادگی دهه آخر صفر ازتمامی بخش‌های اورژانس مراکز درمانی با رویکرد ارائه راهکارهای اصلاحی بازدید می‌شود.

وی ضمن تاکید بر آمادگی همه جانبه کادر پرستاری دانشگاه در دهه آخر صفر در حیطه کنترل عفونت و اجرای نظام مراقبت سندرومیک تصریح کرد: بازدید از بخش‌های اورژانس و تریاژ بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی، پیش بینی فضاهای تعریف شده در زمینه مراجعین بیماران انبوه طبق نظام مراقبت سندرومیک تا زمان تعیین تکلیف و پیش بینی تهیه و در دسترس گذاشتن تجهیزات حفاظت فردی، مواد گندزدا، ضد عفونی کننده از جمله مهم‌ترین اقدامات در دستور کار دانشگاه محسوب می‌شود.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار کادر خدوم پرستاری آماده خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین رضوی می‌باشد خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با مراکز بهداشتی مرتبط در زمینه اطلاع‌رسانی، در اختیار گذاشتن داروها ی مرتبط و نحوه نمونه گیری ارسال نمونه‌ها نیز به نحو مطلوبی در حال انجام است.

نشست هم اندیشی سوپروایزران کنترل عفونت مراکز درمانی و تیم کارشناسی کنترل عفونت معاونت درمان به منظور بررسی نقاط قوت و قابل اصلاح بیمارستان‌های مشهد در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ و بررسی راهکارهای اصلاحی و نهایی‌سازی چک لیست‌های بازدیدهای کنترل عفونت، برگزار شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 20