آغاز طرح حدنگاری و کاداستراراضی کشاورزی شهرستان کاشمر
آغاز طرح حدنگاری و کاداستراراضی کشاورزی شهرستان کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی تحت سامانه شمیم را خدمتی سازنده برای بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

به گزارش اخترشرق؛ محمد شجعی گفت: سند دار شدن اراضی کشاورزای علاوه بر مشخص شدن و شناسایی وضعیت آب و خاک، جلوگیری از خرد شدن اراضی باعث ایجاد اشتغال پایدار، مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت در روستاها خواهد شد.
وی برتأمین بسترهای لازم برای توسعه همه‌جانبه طرح سند دار نمودن اراضی کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: لازمه این امر برنامه‌ریزی دقیق برای حفظ کاربری و یکپارچگی زمین‌های زراعی و باغی، توسعه و ساماندهی اراضی کشاورزی و همکاری و هم افزایی کلیه دستگاه‌های متولی و مرتبط وتلاش متعهدانه و مدبرانه در اجرای قوانین و مقررات حوزه زمین و حفظ و مراقبت از حقوق متقابل مردم و دولت است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمراجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی را اولویت جهاد کشاورزی کاشمر درسال جاری عنوان و اظهار کرد: اجرای این طرح موجب توسعه بخش کشاورزی، افزایش امنیت غذایی و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و نیز افزایش ارزش افزوده املاک زارعی و همچنین موجب پیشگیری از تداخل اراضی ملی و دولتی با اراضی و املاک اشخاص می‌گردد.
او تصریح کرد: با این کار ضمن حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی، باعث می‌شود کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی با اخذ سند مالکیت حدنگاری بتوانند از مزایای سند مالکیت ۶ دانگ در اخذ تسهیلات بانکی و دولتی در توسعه کشاورزی رفع اختلافات استفاده کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12