آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه بحرالعلوم خلیل آباد برگزار شد
آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه بحرالعلوم خلیل آباد برگزار شد

همزمان با چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه بحرالعلوم خلیل آباد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ همزمان با چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه بحرالعلوم خلیل آباد با حضور ابراهیم قاسم پور، فرماندار شهرستان خلیل آباد؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه شهرستان خلیل آباد؛ عباس پاکدل شهردار خلیل آباد و جمعی از فعالان حوزه فرهنگی برگزار شد.

در ابتدا ابراهیم قاسم پور، فرماندار شهرستان باخرز گفت: بدون شک حضور خیرین و مسئولین در کنار یکدیگر برای آبادانی یک جامعه می‌تواند بسیار موثر و تاثیرگذار باشد. من ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به عنوان مدیری دغدغه‌مند در عرصه کتاب و کتابخوانی، از محمدحسین داوودی، خیر نیک اندیش شهرستان نیز تشکر ویژه‌ای می‌کنم چرا که این جانباز، آزاده و ایثارگر دوران دفاع مقدس به عنوان یک نیروی محرکه تاثیرگذار و فعال همیشه در صحنه‌های فرهنگی با کارهایی از قبیل احداث و تجهیز کتابخانه‌ها همگام با مسئولین و مردم بوده اند.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: بدون شک بدانید آنچه که امروز به عنوان آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه مشاهده می‌کنید از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ونظام مقدس جمهوری اسلامی است. نظامی که روند تبدیل یک نظام سیاسی را به انقلابی مردمی به خوبی به نمایش گذاشت و تا به امروز در مقابل تمامی سختی ها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کرده است.

قاسم‌پور ظهور خیرین در عرصه‌های مختلف و تسهیلگری در دسترسی به امکانات آموزشی و مطالعاتی را نتیجه نظامی دانست که از فکر و رهبری امام خمینی (قدس سره) برخاسته و با غیرت مردان ایران زمین به ثمر رسید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)، گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی بخشی از ارکان اداره جامعه اسلام است، به عبارتی اگر قرار باشد دستگاه‌های اداره کننده یک جامه را نام ببرید می‌توان به جرأت گفت کتابخانه‌های عمومی یکی از بخشهای مهم و محوری است که ارتباط مستقیم و مستمری با بدنه جامعه، مردم دارد.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی امروز در نقش فرهنگسراهای اجتماعی، دانشگاه‌های مردمی و آموزشگاه‌های غیررسمی به واسطه ارتباط با اقشار و بخشهای مختلف جامعه در مسیر پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و دانشی مردم یک مرکز تأثیرگذار در جامعه هستند لذا باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

علی اکبر سبزیان اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی را توسعه فضاهای کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی عنوان کرد و افزود: باید به این مسئله توجه داشت که اگرکتابخانه ایجاد شود اما کتابخوانی وجود نداشته باشد، بطور قطع کار ما بی‌ثمر و ارزش است. بنابراین بر ما است که هم عرض با توسعه فضاهای کتابخانه‌ای نگاه ویژه‌ای نیز به ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

وی با اشاره به توجه و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مسئله کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز سعی دارند با گام نهادن در این مسیر به مسئله اصلی رهبر انقلاب اسلامی، ایران کتابخوان برسند و این مسئولیت خطیر و سنگین با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بر دوش نه تنها کتابخانه‌های عمومی بلکه تمامی متولیان حوزه فرهنگ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه از محمدحسین داوودی، خیر حوزه کتابخانه‌ها به پاس فعالیتهای ایشان درحوزه توسعه، تبلیغ و ترویج کتابخانه‌های عمومی تقدیر و تشکر ویژه نمود و گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های انجام شده کتابخانه عمومی شهر کندر ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مرحله بهره برداری برسد.

وی هچنین با اشاره به محدودیت احداث کتابخانه در مناطق مختلف از ایستگاه‌های دانایی به عنوان یک فرصت برای رفع نیازهای اولیه مطالعاتی جامعه یاد کرد و خواستار همدلی، همراهی و هم افزایی بیشتر سایر دستگاه‌های اجرایی در عرصه کتاب و کتابخوانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان از کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز گفتگو یاد کرد و گفت: امروز باید شاهد برخاستن صدای فریاد مردم کتابخوان از کتابخانه‌های عمومی باشیم.

در پایان آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه عمومی بحرالعلوم شهرستان خلیل آباد انجام شد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی بحرالعلوم شهرستان خلیل آباد در سال ۱۳۴۷ با زیربنای ۳۰۰ مترمربع و یک سالن مطالعه احداث شده است و در سال ۱۴۰۰ با هزینه کرد عمرانی بالغ بر دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک محمدحسین داوودی، خیر نیک اندیش و هزینه کرد خرید تجهیزات بالغ بر پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اقدام به توسعه بخش مخزن کتاب و ایجاد یک سالن مطالعه دیگر در راستای امکان استفاده همزمان آقایان و خانم‌ها از سالن مطالعه کرد.

شایان ذکر است، از پوستر آئین گشایش بخش توسعه یافته کتابخانه بحرالعلوم خلیل آباد نیز رونمایی شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23