تحرک احزاب سیاسی خراسان رضوی، پنج ماه مانده به انتخابات آغاز شد
تحرک احزاب سیاسی خراسان رضوی، پنج ماه مانده به انتخابات آغاز شد

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: پنج ماه مانده به انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی رایزنی و فعالیت احزاب سیاسی در این استان در قالب برگزاری مجامع و بررسی درخواست ایجاد نمایندگی احزاب ملی در این استان آغاز شده است.

به گزارش اختر شرق؛ امیر فریدنیا افزود: امسال ۱۵ مورد تاسیس شعب استانی احزاب در کشور مورد موافقت کمیسیون احزاب قرار گرفت که یک مورد مربوط به خراسان رضوی است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گفت: آسیب‌شناسی انتخابات در کلیه حوزه‌های انتخابیه، شناسایی ۱۵ گروه مرجع در خصوص مشارکت انتخابات و برگزاری جلسات تبیینی با آن‌ها، وضعیت‌سنجی حوزه‌های انتخابیه و سفر به مراکز هر حوزه انتخابیه با توجه به چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت از فعالیت‌های جاری در این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی در مورد استقرار خانه احزاب گفت: تفاهم لازم با شهرداری مشهد در زمینه تحویل یک مکان مناسب جهت استقرار دفتر خانه احزاب خراسان رضوی به نتیجه رسیده استوی با بیان اینکه چهار پرونده برای مجوز فعالیت احزاب جدید در استان تشکیل شده است .

خاطرنشان کرد: در نظر داریم با افزایش نشست‌های تبیینی با گروه‌های سیاسی در تمام سطح استان به ویژه تشکلهای دانشجویی و دانشگاهیان، ارتباطی موثر با آن‌ها ایجاد کنیم و در راستای ساماندهی احزاب گام برداریم”پیش از این تیرماه امسال مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی گفته بود: ۵۲ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی و با ۷۹ دفتر شهرستانی در استان حضور دارند که فعالیت برخی از آن‌ها محدود به دوره انتخابات است.

از مجموع این ۵۲ حزب، ۳۸ شعب استانی احزابی با گستره ملی‌اند و ۱۴ حزب گستره استانی دارند.

image_printچاپ مطلب